• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

با حمایت روحانیت می‌توان کارهای بزرگی را در ایجاد اشتغال انجام داد

  • کد خبر : 24752
  • 12 دی 1401 - 11:44
با حمایت روحانیت می‌توان کارهای بزرگی را در ایجاد اشتغال انجام داد
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: متأسفانه نسل جوان کشور بعد از دانش آموختگی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به دنبال شغل اداری و پشت میز نشینی هستند و این نگرش در نوع خود، مشکلی فرهنگی به شمار می‌آید که گریبانگیر جامعه شده از این رو باید به سمت برطرف شدن آن گام برداشت.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک پور در نشست با امام جمعه باغبادران با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و رسالت امروز آنان اظهار کرد: روحانیت در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی نقش بسزایی دارند و باید توجه داشت هدف گذاری اصلی سازمان فنی حرفه‌ای نیز بر اساس منویات رهبری است که فرمودند: “این فنی حرفه‏‌ای‏ها، باید توسعه پیدا کند. ما به علم احتیاج داریم، اما به پنجه کارآمد هم احتیاج داریم: از این رو به کمک روحانیت برای تبلیغ هرچه بیشتر آموزش فنی و حرفه‌ای در بین نسل جوان داریم.

وی با کمک و حمایت روحانیت می‌توانیم کارهای بزرگی را در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال انجام بدهیم، افزود: متأسفانه نسل جوان کشور بعد از دانش آموختگی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به دنبال شغل اداری و پشت میز نشینی هستند و این نگرش در نوع خود، مشکلی فرهنگی به شمار می‌آید که گریبانگیر جامعه شده از این رو باید به سمت برطرف شدن آن گام برداشت.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: بسیاری از مشاغل، اداری نیستند اما از نظر کسب درآمد و درجه رفاه و مسائل مالی بسیار بالاتر از مشاغل دولتی هستند از این رو باید تلاش کرد تا نسل جوان در مسیر تبدیل ایده‌ها به شغل و فرا گرفتن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال و رفع معضلات ناشی از بیکاری نقشی مؤثر دارد، گفت: مهارت در ایجاد فرصت‌های شغلی برای جویندگان کار نقش مهم و کلیدی دارد و جوانان می‌توانند با توأم کردن آموزش‌های نظری و عملی خود را در مقابل تغییرات تکنولوژیکی هماهنگ کرده و کسب و کاری پر رونق را ویژگی‌های کارآفرینان است خلق کنند.

ملک پور با بیان اینکه جامعه روحانیت همواره از گروه‌های مرجع و نخبه فکری کشور بوده‌اند، عنوان کرد: چنانچه جایگاه فنی و حرفه‌ای در بین خانواده‌ها به درستی تبیین شود، دغدغه اشتغال و تأمین نیروی کار ماهر تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما بر این باور هستیم تقویت ارتباط فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با ائمه جمعه و جماعات می‌تواند این مسیر را به دلیل پیوند عمیق این قشر با لایه‌های مختلف مردم هموار کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، باید تلاش کنیم زمینه‌های تحقق شعار سال را فراهم کنیم و یکی از موانع سر راه تولید کمبود نیروی کار ماهر است و سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ارائه آموزش‌های منطبق با نیاز بازار کار و بر اساس نیازسنجی‌های علمی و اصولی، از تولید در کشور پشتیبانی کند.

وی تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار برای مهارت آموزان از جذابیت بیشتری برخوردار است و افراد در این محیط‌ها مهارت‌ها را زودتر و بهتر کسب می‌کنند و امروز زمینه تحقق این مهم در شهرستان لنجان فراهم است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24752

نوشته های مشابه

27بهمن
مهارت کلید اشتغال پایدار است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

مهارت کلید اشتغال پایدار است

23بهمن
فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راه رسیدن به اشتغال پایدار است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.