• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
امیر پوردستان:

حاج قاسم سلیمانی توطئه داعش را خنثی کرد/نطفه فتنه اخیر با آغاز شیوع کرونا بسته شد

  • کد خبر : 24962
  • 20 دی 1401 - 10:06
حاج قاسم سلیمانی توطئه داعش را خنثی کرد/نطفه فتنه اخیر با آغاز شیوع کرونا بسته شد
معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در طول ۴۳ سال گذشته پیچیده‌ترین فتنه‌ای که در کشور اجرایی شد فتنه اخیر بود و دشمنان از همه ظرفیت‌های خود استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه دوشنبه _ نوزدهم دی_ در مصلی بزرگ حضرت ولی عصر (عج) زرین شهر با بیان اینکه همه با الگوپذیری از شهدا با تمام وجود باید در خدمت رهبری باشیم، اظهار کرد: با آغاز جنگ تحمیلی امام خمینی (ره) از حسینیه جماران ندای تاریخی «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» اباعبدالحسین (ع) را بر سر زبان جاری ساختند و ملت ایران با لبیک به ولی فقیه زمان خود نشان دادند دین اسلام تا عمق جان آنها نفوذ کرده است.

وی با بیان اینکه شهدا از نفس افتادند تا ما نفس بکشیم، افزود: زن و مرد، پیر و جوان، بزرگ و کوچک لباس رزم بر تن کرده و برای دفاع از قرآن، اسلام و ناموس خود راهی جبهه جنگ حق علیه باطل شدند از این رو امروز نیز نباید اجازه دهیم تحریم، تحریف، کثرت دشمنان و هیچ عامل دیگری در انگیزه و اراده ملت ایران تأثیر بگذارد.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی تمامی معادلات ابرقدرت‌های جهان را برهم زد، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ برای استکبار جهانی شکی سیاسی و ژئوپلیتیک به‌شمار می‌امد به‌گونه‌ای که آنها را گیج و مبهوت کرد و تمامی معادلات آنان در منطقه و فرا منطقه برهم زد.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جهان به صورت دو قطبی اداره می‌شد، گفت: در سال ۱۹۴۵ وقتی جنگ دوم جهانی به پایان رسید، فاتحان این جنگ آمریکا و شوروی بودند و این مسئله باعث شد کشورهای دنیا را در بین خود تقسیم کنند.

امیر پوردستان ادامه داد: ابرقدرت‌های جهان برای اینکه بتوانند آقایی خود را در جهان ادامه دهند اقدام به تأسیس برخی سازمان‌های جهانی از جمله سازمان بین الملل، شورای امنیت، صندوق بین الملی پول کردند و برهمین اساس این سازمان‌ها همواره در خدمت استکبار هستند.

دشمنان از هر توطئه‌ای برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کردند

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود تاکید کردند که ایران اسلامی باید به کشوری قوی مبدل شود و برهمین اساس کسی نباید به سازمان ملل، شورای امنیت و… دل ببندد و امید داشته باشد آنها کاری برای کشور انجام دهند.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران یکی از مستعمرات آمریکا بود و قدرت کشور در دستان آمریکایی‌ها قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما در شمال آبراه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان قرار دارد و آمریکا از این طریق کنترل نفت را در اختیار داشت از سوی دیگر همسایه شوروی است و آمریکایی‌ها با استقرار در ایران درحال کنترل شوروی بودند.

امیر پوردستان افزود: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بازار محصولات آمریکا شناخته می‌شد، نفت، معادن و … کشور در اختیار آمریکایی‌ها بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی این مواهب از آمریکا گرفته شد و طبیعی بود که آنان تلاش کنند این منافع را به خود باز گردانند.

وی تصریح کرد: نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که نگرانی اصلی آمریکا از دست دادن نفت ایران و… نبود بلکه آنان نگران صدور انقلاب اسلامی و ادبیات جدیدی همچون ولایت فقیه، حکومت دینی، مردم سالاری دینی، نفی سلطه بودند.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: آمریکایی‌ها در هراس بودند چنانچه انقلاب اسلامی از مرزهای ایران خارج شود، کشورهای منطقه آن را لمس کرده و بیدار شوند و در آن کشورها نیز جایگاه خود را از دست دهند از این رو توطئه‌های مختلفی را برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طراحی کردند.

وی اضافه کرد: دشمنان از هر توطئه‌ای برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کردند، تحریم‌های اقتصادی را اجرایی کرده و موج ترور و بمب‌گذاری را در کشور به راه انداختند و… و در نهایت جنگ نظامی را به کشور تحمیل کردند.

امیر پوردستان اظهار کرد: در زمانی که شیپور جنگ تحمیلی نواخته شد و رژیم بعث عراق با لشکرهای مکانیزه و زرهی و ۶۰۰ فروند هواپیما مرزهای ایران را مورد تعرض قرار داد کشور در وضعیت خوبی قرار نداشت چراکه بخش عمده ارتش درگیر با ضد انقلاب‌ها در شمال غرب کشور بودند و سپاه نیز تازه تأسیس شده بود که بخشی از آنها به کمک ارتش آمده بودند و بخشی نیز با موج ترور و بمب گذاری ها مقابله می‌کردند.

وی عنوان کرد: اما شهدای هشت سال دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به میدان آمدند و با رشادت شهدا و ملت ایران در جنگ تحمیلی پیروز شدیم اما بعد از پیروزی در جنگ تحمیلی اتفاقی بزرگی رخ داد که خواب از چشمان آمریکا ربود.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: یکی از مراکز تحقیقاتی و آینده پژوهی آمریکا تئوری را مطرح کرد که درست است قدرت شرقی (شوروی) از بین رفته اما یک قطب قدرت در حال شکل‌گیری است که اگر آمریکا به آن نپردازد آن را با چالش مواجه خواهد کرد.

وی افزود: آن قدرت جهان اسلام بود که از وحدت شیعه و سنی به وجود آمد و جمهوری اسلامی زمینه ساز آن است، و همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند: «فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی از مرزهای کشور خارج شد و کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا را بیدار کرد و آمریکا با موج بیداری اسلامی مواجه شد و فهمیدند منطقه از دستان آنها در حال خارج شدن است.»

امیر پوردستان گفت: آمریکا در این مرحله تحقیقات گسترده‌ای را انجام دادند و در سال ۲۰۰۱ به این نتیجه و باور دست یافتند که خودشان باید در منطقه حضور پیدا کنند تا شاید بتوانند جلوی صدور فرهنگ انقلاب را مسدود کنند از این رو به دنبال بهانه‌ای برای تحقق این هدف بودند.

وی متذکر شد: بهانه مورد نیاز را سازمان‌های موساد، CIA، اینتلیجنت سرویس با طراحی حادثه ۱۱ سپتامبر مهیا کردند و در نهایت با پول و تروریست‌های عربستان سعودی پنج هواپیما آماده‌سازی شدند.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در ۱۱ سپتامبر چهار هواپیما از پنج هواپیما مهیا شده به پرواز درآمدند، یکی از آنها را در آسمان مورد هدف قرار دادند، دو هواپیما به برج‌های دوقولوی تجارت جهانی اصابت کردند و یکی از آنها به قسمتی از پنتاگون که ستاد مشترک ارتش آمریکا است برخورد کرد.

وی ادامه داد: این مسئله بهانه‌ای شد تا آمریکایی‌ها استراتژی عملیات پیش دستانه را طراحی کرده و اعلام کنند برای جلوگیری از تهاجم تروریست‌ها در کشورهای آنان حضور یافته و با آنها مقابله خواهیم کرد.

امیر پوردستان اضافه کرد: استراتژی عملیات مستقیم در سال ۲۰۰۱ طراحی شد و آمریکا با همراهی ۳۰ کشور قصد حمله مستقیم به جمهوری اسلامی داشت اما پس از تحلیل‌های متعدد دریافتند ایران اسلامی رهبری دارد که بسیار هوشمند، دشمن شناس و… بوده و به خوبی سکاندار کشور است. از سوی دیگر ملت ایران گوش به فرمان ولایت فقیه زمان خود هستند، نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل به سر می‌برند و درنهایت به این نتیجه دست پیدا کردند افغانستان را اشغال کردند.

وی عنوان کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش دو سال در افغانستان حضور داشتند تا شاید بتوانند به ایران تجاوز کنند در نهایت در سال ۲۰۰۳ به بهانه حذف سلاح‌های کشتار جمعی، عراق را اشغال کردند.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۴ که عمده نیروهای آنها از عراق خارج شدند جمهوری اسلامی ایران با ایالات متحده آمریکا هم مرز بود و در مرزهای خاکی و آبی ایران شناورها و تانک‌های آمریکایی قرار داشتند اما نتوانستند خدشه‌ای به امنیت کشور وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها هزینه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش افزایش یافت، آمار خودکشی‌ها و تمرد از دستور نیرو آنان روند افزایشی به خود گرفت و در نهایت مجبور به ترک منطقه شدند از این رو بار دیگر راهبرد خود را در مقابل ایران تغییر دادند.

نقش محوری سردار سلیمانی در متحد کردن محور مقاومت

امیر پوردستان افزود: دشمنان این بار جنگ نیابتی را در دستور کار خود قرار داده و داعش را در سوریه و عراق شکل دادند تا بتوانند با پول‌های عربستان سعودی تجهیزات نظامی را در اختیارشان قرار دهند و درنهایت به ایران حمله کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بار دیگر توطئه دشمنان را تشخیص دادند و به مالک اشتر خود حاج قاسم سلیمانی فرمان دادند با این توطئه برخورد و مقابله کنند.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش حاج‌قاسم در متحد کردن محور مقاومت، گفت: زمانی که حاج قاسم سلیمانی وارد کشور سوریه و عراق شدند ارتش این کشورها همه چیز را رها کرده بودند به‌گونه‌ای که داعش بدون یک تلفات موصل را تسخیر کرده بود.

وی با بیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توانست اتحاد، انسجام و همدلی را در محور مقاومت به وجود بیاورد، ادامه داد: حاج قاسم در گام نخست با کمک مراجع دینی نیروهای مردمی را پای کار آورند به‌گونه‌ای که در کشور عراق حشدالشعبی را تشکیل داد و در سوریه دفاع وطنی را ایجاد کردند و به پیکر خسته سوریه و عراق انرژی تزریق کردند و از آن به بعد بود که جلوی داعش گرفته شد.

امیر پوردستان با بیان اینکه نباید فراموش کرد داعش تا نزدیکی مرزهای ایران رسیده بود، گفت: اگر حضور مومنانه حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم نبود داعش خطر بسیار بزرگی برای ایران اسلامی به‌شمار می‌آمد اما رشادت‌های بزرگ حاج قاسم سلیمانی باعث شد استراتژی آمریکا بار دیگر شکست سنگینی را متحمل شود.

حاج قاسم سلیمانی توطئه داعش را خنثی کرد

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که در توطئه طراحی شده تنها بخشی از داعش قصد حمله به ایران را داشت و بخش دیگر این توطئه اجرای طرح خاورمیانه جدید بود به‌گونه‌ای که قصد داشتند کشورهای مختلف تا مرز کشور چین را به تکه‌های کوچک تبدیل کنند تا نه تنها تهدیدی برای اسرائیل نباشند بلکه به بازاری برای محصولات آمریکا و اروپا تبدیل شوند و حاج قاسم سلیمانی این توطئه سنگین را خنثی کرد.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بعد از این توطئه، دشمنان جنگ نرم و ترکیبی را در دستور کار قرار دادند، گفت: یکی از اندیشمندان آمریکایی در تئوری خود چنین اعلام کرده بود که بعضی از کشورها گذشته پژوهی کرده و برنامه‌ریزی می‌کنند، برخی دیگر به حال توجه کرده و روند پژوهی می‌کنند و در نهایت برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: این اندیشمند آمریکایی مطرح کرده بود برخی کشورها به آینده فکر کرده، روند پژوهشی را در پیش گرفته و برنامه‌ریزی می‌کنند اما آمریکا کشوری است که آینده را از طریق فضای مجازی می‌سازد و امروز می‌بینیم که در کشورهای مختلف این مسئله فاز اجرایی به خود گرفته است.

امیر پوردستان با بیان اینکه نطفه فتنه اخیر از زمان کرونا بسته شد، اضافه کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و برای برگزاری کلاس‌های مجازی گوشی هوشمند در اختیار نسل نوجوان و جوان قرار گرفت و دو سال نسل جوان و نوجوان در اختیار فضای مجازی که طراحی آن توسط آمریکا شکل گرفته بود قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: همزمان با این مسئله عناصر منافقین با عناوین مختلف از جمله زائر، جهانگرد، درمان و… در کشور منتشر شدند و هسته‌های اولیه را شکل دادند و پس از شناسایی افراد متعدد در مناطق مختلف مشغول به یارگیری شده و با کمک قاچاقچیان سلاح وارد کشور کردند.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: دشمنان در تلاش بودند توطئه خود را با شروع سال تحصیلی جدید آغاز کنند اما فوت خانم امینی اجرای توطئه آنها را وارد فاز اجرایی کرد و باید گفت در طول ۴۳ سال گذشته پیچیده‌ترین و با پشتیبانی‌ترین فتنه‌ای که در کشور اجرایی شد فتنه اخیر بود و دشمنان از همه ظرفیت‌های خود استفاده کردند.

وی متذکر شد: نکته حائز اهمیت در این فتنه آن است که بسیاری از کشورها که با یکدیگر اختلاف داشتند، اختلافات را کنار گذاشتند و با یکدیگر هم‌پیمان شدند تا جمهوری اسلامی را تجزیه کرده و صحنه روزگار حذف کنند.

خدا از کسانی که در این فتنه سکوت کردند نگذرد

امیر پوردستان افزود: دشمنان فتنه بسیار پیچیده و سنگینی را اجرایی کردند و اگر هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و رشادت‌ها و فداکاری ملت ایران نبود دشمن در اجرای توطئه خود پیروز می‌شد چراکه آنان جنگ شناختی تمام عیاری را راه اندازی کرده بودند و سیستم محاسباتی برخی جوانان کشور را برهم زدند و درنهایت برخی از نیروهای جوان کشور ناآگاهانه در مقابل نیروی انتظامی ایستاد و ناخواسته به نیروی داعش و سرباز منافقین مبدل شده بودند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: جهاد تبیین امروز اصلی‌ترین جهادی است که باید انجام دهیم، تصریح کرد: خدا از کسانی که در این فتنه سکوت کردند نگذرد چراکه به مسئولیت تاریخی و شرعی خود عمل نکردند اما باید گفت هنوز دیر نشده و فرصت برای بازگشت آنها وجود دارد.

معاون راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهور اسلامی نظامی ریشه دار است و در عرصه‌های مختلف علم، فناوری و… به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده و این مسئله نشان می‌دهد کشور رهبری هوشمند و ملت بیدار دارد و این نوید را باید داد که این قطار با قدرت مسیر خود را ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24962
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.