• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نگاه ویژه شهرداری به استعدادیابی و حمایت از جوانان و نوجوانان مستعد شهر باغبادران

  • کد خبر : 25056
  • 21 دی 1401 - 21:00
نگاه ویژه شهرداری به استعدادیابی و حمایت از جوانان و نوجوانان مستعد شهر باغبادران
شهردار باغبادران گفت: جشنواره تَرنُم گندم‌زار برنامه مشارکتی است که توسط شورای اسلامی شهر، شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبادران در ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام مادر و روز زن برگزار می‌شود.

حجت الله امینی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: امروزه نشاط اجتماعی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار در کشورها به‌شمار می‌آید چراکه نشاط اجتماعی آثار بسیاری در زندگی شهروندان یک جامعه دارد و منجر به تعلق و همبستگی اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی، افزایش رضایت، افزایش امید در جامعه و پویایی اجتماعی می‌شود.

وی افزود: توسعه روز افزون شهرنشینی، نفوذ مدرنیته و تغییر سبک زندگی باعث شده که ارتباطات بین افراد کمتر شود و این مسئله باید به عنوان یکی از ارکان مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد در چنین شرایطی وجود و حضور مؤلفه‌های نشاط در جامعه و عوامل افزایش شادی در زندگی فردی و اجتماعی، بسیار مهم به نظر می‌رسد و نیاز داریم که به صورتی جدی روی این موضوع بازنگری و سرمایه گذاری کنیم.

شهردار باغبادران تصریح کرد: جشنواره تَرنُم گندم‌زار برنامه مشارکتی است که توسط شورای اسلامی شهر، شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبادران در ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و بزرگداشت مقام مادر و روز زن در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با هدف گرامی‌داشت این ایام با برکت و افزایش نشاط اجتماعی و توسعه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه زیبایی از آثار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبادران به‌صورت فرآیند محور، موضوع نان و گندم را به نمایش خواهد گذاشت که کاردستی این اعضا شامل تجهیزات فراوری نان و تولید گندم است.

امینی اضافه کرد: آداب و رسوم گذشته مردمان باغبادران در فراوری نان و محصولات تولیدی از ساقه، جوانه و خوشه گندم در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: سفال بافی بانوان باغبادران که در انتظار ثبت به‌عنوان میراث ناملموس این منطقه است در این نمایشگاه در معرض دی بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: تجلیل از بانوان مدال‌آور عرصه‌های مختلف ورزشی شهر باغبادران در طول سال جاری و تجلیل از بانوان شاغل در نانوایی‌های زنان پز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که توسط شهرداری باغبادران انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: افتتاحیه این نمایشگاه روز پنجشنبه بیست و دوم دی ماه با حضور جمعی از مسئولان استان اصفهان، شهرستان لنجان و شهر باغبادران برگزار خواهد شد.

امینی افزود: این نمایشگاه به مدت سه روز از پنجشنبه بیست و دوم دی ماه لغایت شنبه بیست و چهارم دی‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۷ پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

وی از توجه و نگاه ویژه شهرداری به استعدادیابی و حمایت از جوانان و نوجوانان مستعد شهر باغبادران در همه حوزه‌ها خبر داد و تصریح کرد: بخش مهمی از سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شهرداری باغبادران، تمرکز قابل قبولی را روی مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد و برگزاری جشنواره تَرنُم گندم‌زار نیز با هدف کشف و رشد و شکوفایی استعداد نسل جدید شهر اجرایی شد.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=25056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.