• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان:

سبک زندگی اسلامی، زن را محور خانواده و توسعه می‌داند

  • کد خبر : 25321
  • 02 بهمن 1401 - 17:39
سبک زندگی اسلامی، زن را محور خانواده و توسعه می‌داند
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان گفت: دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی زن را موجودی انسان‌ساز می‌داند و معتقد است زن محور زندگی و خانواده بوده که نقش سازنده‌ای را در تربیت آینده‌سازان کشور برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، سرهنگ پاسدار حسین خدامیان ظهر امروز یکشنبه – دوم بهمن ماه – در آئین اختتامیه نمایشگاه و همایش بانوان کارآفرین شهرستان لنجان با اشاره به نقش سازنده و ارزنده زنان در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: بها دادن به کرامت و شخصیت والای زن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه سلامت فکر، روان و ایمان زنان این سرزمین موجب توسعه، مصونیت و… اجتماعی شده و همچنان طنین صدای بنیانگذار جمهوری اسلامی را می‌توان با گوش جان شنید که از تساوی حقوق زن و مرد و نگاه اسلام به حقوق زنان سخن می‌گویند.

وی با اشاره به اعتراض برخی زنان سرشناس به نصب عکسشان در دیوارنگاره «زنان سرزمین من»، افزود: پس از اکران دیوارنگاره «زنان سرزمین من» در میدان ولی عصر تهران که نمایی از بانوان مفاخر ایرانی بود، تعداد معدودی از بانوانی که تصویرشان در این طرح نقش بسته بود، در عین ناباوری نارضایتی خود را نسبت به این موضوع ابراز کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان تصریح کرد: در پاسخ به چنین واکنشی باید گفت امروز نیازمند تغییر نگرش‌ها برای معرفی زنان موفق سرزمین‌مان هستیم، چراکه مادران و زنان موفق و بزرگی در ایران اسلامی حضور دارند که می‌توان به جای برخی سلبریتی‌ها به عنوان الگوی تربیتی برای نسل جدید معرفی شوند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی، زن را محور خانواده و توسعه می‌داند، ادامه داد: وقتی از نقش زن در جامعه صحبت می‌شود، باید جایگاه زن را به درستی در جامعه مورد ارزیابی قرار داد چرا که زنان ایرانی در جامعه دارای جایگاه و منزلت فراوانی هستند.

خدامیان با بیان اینکه زن در نگاه اسلام یک موجود الهی است، اضافه کرد: دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی زن را موجودی انسان‌ساز می‌داند و معتقد است زن محور زندگی و خانواده بوده که نقش سازنده‌ای را در تربیت آینده‌سازان کشور برعهده دارند.

وی عنوان کرد: برخی با طرح شعار «زن زندگی آزادی» قصد دارند چهره برخی کشورها و افرادی که بزرگترین خیانت‌ها را در قبال زنان مرتکب شدند و زن را یک کالای تجاری و اقتصادی می‌دانند تطهیر کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: این در حالیست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این باور است که حضور زنان تأثیر بسیاری در توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی دارد و توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه نیز به نقش زنان در آن جامعه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه زنان نقش مؤثری در ایجاد و تقویت روحیه امید و نشاط افراد خانواده دارند، افزود: نمایشگاه و همایش بانوان کارآفرین شهرستان لنجان در فولادشهر گوشه‌ای کوچک از یکی از ابعاد شخصیت زن ایرانی اسلامی را به نمایش گذاشت که چگونه بانوان این شهرستان با وجود برخی کمبودها با امید و نشاط در مسیر تولید محصولات مختلف از جمله صنایع دستی، زیورآلات، تولیدات خانگی و… حرکت کردند.

خدامیان با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمایت از زنان را وظیفه خود می‌داند، تصریح کرد: بعضی از زنان به دلایل مختلف از جمله اعتیاد و… دچار آسیب شده‌اند و با ایجاد اشتغال می‌توان در مسیر توانمندسازی آنان حرکت کرد و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان در تلاش است تا با اجرای طرح‌های مختلف از جامعه زنان حمایت کند.

وی یادآور شد: امروز زنان کارآفرین و سرپرست خانوار درخواست مکانی برای برگزاری نمایشگاه دائمی برای فروش محصولات خود در فولادشهر را دارند و تحقق این خواسته می‌تواند امید را در دل این قشر مهم جامعه زنده کند از این رو امیدواریم با تحقق این مهم شاهد افزایش نشاط و شادابی زنان فعال در حوزه کارآفرینی و مشاغل خانگی باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=25321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.