• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بررسی وضعیت فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون انرژی

  • کد خبر : 25467
  • 04 بهمن 1401 - 18:30
بررسی وضعیت فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون انرژی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت فروش نفت و فراورده‌های نفتی و احکام مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، در دو نشست اخیر این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایسنا، مالک شریعتی نیاسر با اشاره به جزئیات دو جلسه اخیر کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: کمیسیون انرژی در جلسات روز یکشنبه و امروز خود به بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پرداخت. در جلسه روز یکشنبه کمیسیون، وزیر نفت به همراه معاونان خود در جلسه کمیسیون حضور داشتند و در این نشست حوزه نفت و گاز لایحه بودجه سال آتی در کمیسیون بررسی شد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون نیز، وزیر نیرو و معاونان وی حضور یافتند و لایحه بودجه سال آتی حوزه نیرو بررسی شد. در این دو نشست کمیسیون احکام لایحه بودجه سال آتی در حوزه انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تبصره‌های ۱، بخشی از تبصره ۲، تبصره ۱۴ و تبصره ۱۵ لایحه بودجه ارتباط بیشتری با حوزه انرژی دارد که تبصره ۱ و ۱۴ بیشتر حوزه نفت و گاز و تبصره ۱۵ نیز بیشتر حوزه برق را شامل می‌شود. بعضی از احکامی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است، با قوانین متناظر آن در قانون بودجه ۱۴۰۱ مقایسه شد و گاهی نظر کمیسیون این بود که بعضی از احکام بودجه ۱۴۰۱ باید در لایحه اضافه شود. ازجمله احکام انضباطی و نظارتی مجلس مانند شفافیت شرکت‌های تابعه وزارت نفت و موضوع انضباط مالی در خزانه منابع حاصل از فروش فراورده‌های نفتی که در تبصره ۱۴ بودجه سال پیش آمده بود.

وی تاکید کرد: درباره وضعیت فروش نفت و فراورده‌های نفتی و گاز طبیعی نیز مباحثی مطرح شد. مسئولان وزارت نفت نیز توضیحاتی ارائه کردند. بعضی از احکامی که در قوانین دائمی به‌ویژه قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق تصویب و نهایی شده دیگر نیازی نیست در لایحه بودجه باشد و باید حذف شود. بعضی از احکام نیز باید در بودجه به‌عنوان برش‌هایی از قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق بیاید.

وی افزود: سعی می‌کنیم در جلسه آتی کمیسیون انرژی، این تغییرات را نهایی کنیم. طبق اعلام هیئت‌رئیسه مجلس قرار شد تا جمعه اعضای کمیسیون انرژی پیشنهادهای خود را در سامانه ثبت کنند. در جلسه روز یکشنبه کمیسیون انرژی، پیشنهادها بررسی خواهد شد. کمیته تلفیق بودجه کمیسیون نیز که دارای سه عضو منتخب کمیسیون است، شنبه جلسه کمیته را تشکیل خواهد داد و پیشنهاد همکاران را بررسی خواهد کرد تا جلسه یکشنبه آتی، کمیسیون به بررسی بسته کاملی از پیشنهادها با اولویت‌بندی بپردازد. احکامی که برای کمیسیون اولویت بیشتری داشته باشد، برای طرح در صحن کمیسیون تلفیق در یکشنبه هفته آینده به تصویب کمیسیون خواهد رسید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=25467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.