• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

محمدی: شهرداری زرین شهر در معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری اقدامات شایانی انجام داده است

  • کد خبر : 25922
  • 22 بهمن 1401 - 17:28
محمدی: شهرداری زرین شهر در معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری اقدامات شایانی انجام داده است
فرماندار شهرستان لنجان گفت: گردشگری و صنایع دستی حوزه‌ای با زنجیره‌ای گسترده از مشاغل و کسب و کارهاست که ظرفیت بسیار بالایی در ارز آوری و ایجاد اشتغال دارد از این رو پرداختن به این مهم یکی از محورهای توسعه شهرستان لنجان است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی با اشاره به روند حضور شهرداری‌های شهرستان لنجان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، اظهار کرد: زیرساخت‌های فناوری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده در قرن بیست و یکم، صنعت گردشگری را به یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر در شهرهای جهان تبدیل کرده و نباید فراموش کرد این صنعت سبز با شتاب باورنکردنی در حال فراگیر شدن است.

وی با بیان اینکه گردشگری و صنایع دستی حوزه‌ای با زنجیره‌ای گسترده از مشاغل و کسب و کارهاست که ظرفیت بسیار بالایی در ارز آوری و ایجاد اشتغال دارد، افزود: شهرستان لنجان منطقه‌ای چهارفصل به‌شمار می‌آید و با تاریخ تمدنی درخشان و برخورداری از مناظر طبیعی و تاریخی می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری موفق عمل کرده و میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد اما متاسفانه در بخش صنعت گردشگری نتوانستیم آنطور که باید دست‌آوردهای لازم را به دست بیاوریم.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به برنامه هفتم توسعه که اخیرا توسط رهبر انقلاب ابلاغ شده است، تصریح کرد: معظم له بار دیگر در برنامه هفتم به توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع دستی تاکید داشته‌اند از سوی دیگر نگاه دولت سیزدهم نیز به نقش صنعت گردشگری در توسعه و پیشرفت کشور بسیار ویژه است.

وی توسعه صنعت گردشگری را یکی از محورهای توسعه شهرستان لنجان دانست و ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع شهرستان لنجان با چهار شهر خود در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته حضوری فعال و چشمگیری داشتند تا بتواند جایگاه خود را در صنعت گردشگری ایران و جهان برجسته کنند.

محمدی استفاده از نوآوری در روایتگری را در معرفی تاریخ، هنر و ارزش‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: شهرداری زرین شهر با تکیه بر ظرفیت‌های خود گردشگری، سرمایه‌گذاری و همچنین تاریخ و آداب و سنن خطه طلایی ایران بازارهای هدف خود را در حوزه سرمایه‌گذاری با تولید محتوای دیجیتال به خوبی مشخص کرده بود که فرصتی ارزشمند برای معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل خطه طلایی ایران است.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری زرین شهر در حوزه جذب توریسم نیز اقدامات شایسته‌ای را برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهر انجام داده است و براساس گزارشات ارائه شده برای حضور پررنگ‌تر و متفاوت‌تر زرین شهر در این دوره از نمایشگاه، از ماه‌ها قبل برنامه ریزی کرده بودند که بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد:  امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نتایج خوبی را در جذب گردشگر در بازار کوتاه مدت نوروز و همچنین بازار بلند مدت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان شاهد باشیم تا در نهایت تحولی شگرف در اقتصاد شهرها و روستاهای شهرستان و شهروندان ایجاد شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=25922
  • نویسنده : مهدی سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.