• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شیشه فروش: لزوم توجه به افزایش ایمنی بازارهای اصفهان و بهره‌گیری از بیمه حوادث و آتش سوزی

  • کد خبر : 26139
  • 02 اسفند 1401 - 19:15
شیشه فروش: لزوم توجه به افزایش ایمنی بازارهای اصفهان و بهره‌گیری از بیمه حوادث و آتش سوزی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کلیه واحدهای تجاری سطح استان نه تنها باید بیمه حوادث و آتش سوزی باشند بلکه نیاز است نسبت‌به استقرار تجهیزات اطفا حریق و اخذ استعلام از آتش‌نشانی در جهت ایمن بودن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، منصور شیشه‌فروش در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع دو مورد حریق در شهر اصفهان طی دو روز گذشته، اظهار کرد: آتش‌سوزی پاساژ آزادی واقع در چهارباغ عباسی اصفهان یکی از حوادث اخیر به‌شمار می‌آید که این حادثه در طبقه زیر زمین این مجموعه تجاری به وقوع پیوست و باعث آسیب دیدن بیش‌از ۲۷ واحد تجاری شد.

وی افزود: در آتش‌سوزی پاساژ آزادی ۲۵ نفر مجروح شدند که از این تعداد ۱۳ نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع جلسه‌ی مدیرت بحران تشکیل و مقرر شد اتاق اصناف به‌صورت ویژه در جهت اطلاع‌رسانی مبنی‌بر رعایت اصول ایمنی و همچنین استقرار تجهیزات اطفا حریق به تمام صنوف و واحدهای تجاری اقدام کند.

وی ادامه داد: رفع نقاط پرحادثه و نواقصی که شناسایی شده در اسرع وقت از دیگر مباحثی بود که بر آن تاکید شد، همچنین مقرر شد سازمان آتش‌نشانی با همکاری بخش‌های دیگر و شهرداری بازدید ویژه‌ای را از کلیه اماکن و مجتمع‌ها تجاری که در بازار اصفهان قرار دارد اقدام کرده و تدابیر لازم از جمله اطلاع رسانی و… نسبت‌به رفع خطر اتخاذ شود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: کلیه واحدهای تجاری سطح استان نه تنها باید بیمه حوادث و آتش سوزی باشند بلکه نیاز است نسبت‌به استقرار تجهیزات اطفا حریق و اخذ استعلام از آتش‌نشانی در جهت ایمن بودن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: به تمام واحدهای تجاری، ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی ابلاغ شده که باید استانداردهای لازم را در خصوص آسانسورها را رعایت کرده و به اخذ گواهی‌های یک‌ساله آسانسور از اداره استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: حادثه‌ای دیگر آتش‌سوزی در مجتمع سپهر بود که ساختمانی در طبقه هفتم این مجتمع دچار حریق شده بود و آتش نشانان با حضور در صحنه و با استفاده از نردبان بلندمرتبه اقدام به اطفا حریق کردند.

وی با بیان اینکه در این حادثه ۴ نفر مجروح شدند، عنوان کرد: پس از بررسی زوایای حادثه مقرر شد در اسرع وقت الزامات ایمنی ساختمان‌ها توسط آتش‌نشانی مجدداً به مالکان ابلاغ شود و در راستای رفع نواقص این ساختمان‌ها اقدامات ویژه‌ای صورت بگیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26139
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.