• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان:

اصناف به پرداخت مالیات بر درآمد اعتقاد دارند

  • کد خبر : 26231
  • 07 اسفند 1401 - 10:21
اصناف به پرداخت مالیات بر درآمد اعتقاد دارند
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت:دوره‌های توانمندسازی مالیاتی برای سه گروه هدف اعضا صنف کافی نت‌ها، اعضا زیر مجموعه اتحادیه‌های صنفی و دست اندرکاران دادرسی مالیاتی برگزار خواهد شد و در پایان نیز گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس کرمی در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های اقتصادی و مالیاتی اصناف شهرستان لنجان اظهار کرد: آنچه باعث شد انقلاب اسلامی به پیروز برسد و در جنگ تحمیلی، تحریم و فشارهای اقتصادی مقاوم بماند پیروی از ولایت فقیه و پشتوانه مردمی، به خصوص بازاریان بوده است.

وی رسیدگی به مشکلات اصناف شهرستان را امری ضروری دانست و افزود: در طول سالیان گذشته اصناف و بازاریان با چالش‌های متعدد از جمله رکود، تورم، تعطیلی بازار به دلیل شیوع کرونا و… مواجه بوده‌اند و در چنین شرایط سختی برخی از اصناف با مشکلات فراوان تنها توانسته‌اند چراغ محل کسب خود را روشن نگاه دارند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: براساس آمار و گزارش‌های ارائه شده برخی از فعالان بازار حتی به جای درآمدزایی از سرمایه خود هزینه کرده‌اند تا فعالیت آنها استمرار داشته باشد، در شرایطی که واحدهای صنفی و تولیدی در رکود به سر می‌برند، نباید پرداخت مالیات به عنوان یک دغدغه دیگر برای این قشر مطرح باشد.

وی با بیان اینکه اصناف به پرداخت مالیات بر درآمد اعتقاد دارند، ادامه داد: امروز به دلایل مختلف شاهد افزایش پرداخت مالیات از سوی اصناف هستیم و این مسئله گلایه‌های آنان را به همراه داشته مطرح می‌کنند در شرایط موجود و رکودی که در بازار وجود دارد امکان پرداخت مالیات در این حد فراهم نبوده و این مسئله مشکلاتی برای آنها به وجود آورده است.

کرمی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع پرداخت مالیات و همچنین رعایت عدالت در این خصوص هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان تصمیم گرفت با استفاده از ظرفیت کارشناسان با برگزاری دوره‌های آموزشی در مسیر افزایش دانش و مهارت‌های تخصصی اعضا زیر مجموعه اتحادیه‌های صنفی این شهرستان با محوریت مباحث مالیاتی حرکت کند.

وی عنوان کرد: دوره‌های توانمندسازی مالیاتی برای سه گروه هدف اعضا صنف کافی نت‌ها، اعضا زیر مجموعه اتحادیه‌های صنفی و دست‌اندرکاران دادرسی مالیاتی برگزار خواهد شد و در پایان نیز گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با بیان اینکه اصناف به مالیات به عنوان یک «تکلیف» نگاه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اصناف با درک این مهم که پرداخت مالیات شریان اقتصادی کشور است به پرداخت مالیات اعتقاد دارند از این رو با مشارکت حداکثری سعی در تحقق عدالت مالیاتی دارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.