• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

افزایش ۱۴۰ درصدی بازرسی و نظارت واحدهای صنفی در لنجان

  • کد خبر : 66164
  • 02 اردیبهشت 1403 - 10:45
افزایش ۱۴۰ درصدی بازرسی و نظارت واحدهای صنفی در لنجان
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در سطح شهرستان مورد بازرسی قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه ۱۴۰ درصد افزایش داشته و در نتیجه آن شاهد کاهش ۲۰ درصدی شکایات و همچنین کاهش ۶۰ درصدی تعداد پرونده‌های تخلف‌های صنفی بوده‌ایم.

عباس کرمی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار واحد صنفی در شهرستان لنجان فعال است که حدود ۳۵ درصد آن واحدها در بخش فولادشهر مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: اتاق اصناف شهرستان لنجان در تلاش بوده با افزایش ظرفیت گشت‌های نظارتی و تقویت امکانات مورد نیاز آن‌ها، کنترل بیشتری بر نحوه عرضه کالاها و ارائه خدمات در بازار شهرستان و برخورد با تخلف‌های احتمالی داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که طرح نظارتی در همه ایام سال دنبال می‌شود و با فرا رسیدن ایامی چون ماه مبارک رمضان و نوروز این طرح‌ها تشدید شده و در قالب گشت‌های مشترک و با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، اداره صمت و… بر فعالیت واحدهای صنفی نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: درکنار تقویت نظارت‌های سازمانی بر بازار شهرستان، از ظرفیت گزارش‌های مردمی نیز در راستای هدف یاد شده، استفاده شده و تلاش کرده‌ایم به گزارش‌های شهروندان در خصوص تخلف‌های مشاهده شده در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی شود.

کرمی اضافه کرد: گرانفروشی، کم فروشی، عدم ارائه فاکتور و درج قیمت بیشترین فراوانی تخلف پرونده‌های معرفی شده به تعزیرات حکومتی این شهرستان در سال گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش روز افزون تعداد واحدهای صنفی در بخش فولادشهر و اهمیت کنترل بازار در ناحیه یک و دو این شهر در مسیر تقویت بازرسی در فولادشهر حرکت کردیم تا با استقرار بازرسان در دفتر نمایندگی اتاق اصناف ضمن تنویر قانون با تشدید نظارت‌ها از تخلفات احتمالی چون گرانفروشی جلوگیری شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در سطح شهرستان مورد بازرسی قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه ۱۴۰ درصد افزایش داشته و در نتیجه آن شاهد کاهش ۲۰ درصدی شکایات و همچنین کاهش ۶۰ درصدی تعداد پرونده‌های تخلف‌های صنفی بوده‌ایم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=66164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.