• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
طرفی:

طرح نظارت بر بازار نوروز و ماه رمضان در لنجان اجرایی شد

  • کد خبر : 26360
  • 11 اسفند 1401 - 9:27
طرح نظارت بر بازار نوروز و ماه رمضان در لنجان اجرایی شد
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: در قالب این طرح، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، با همراهی برخی نهادهای دیگر در مراکز عرضه و توزیع کالا حاضر شده و با گران‌فروشان و احتکار کنندگان احتمالی کالا برابر قانون بشدت برخورد خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین طرفی در جمع خبرنگاران با اشاره به داغ شدن تب بازار نوروزی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در هفته‌های پایانی سال و ایام باقی مانده به عید نوروز تکاپو در بازار افزایش دوچندانی یافته است از این رو برای جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی، همچون سال‌های گذشته بازرسان به صورت صبح و بعدازظهر وضعیت بازار شهرستان لنجان را رصد می‌کنند.

وی افزود: با توجه به تقارن ایام مبارک ماه رمضان با عید نوروز و در راستای اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی بازرسی‌ها به صورت ویژه و با دقت و حساسیت روند توزیع اقلام مورد نیاز شهروندان را بررسی می‌کنند از این رو این طرح بیش از یک و نیم ماه طول می‌کشد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: در قالب این طرح، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، با همراهی برخی نهادهای دیگر از جمله جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف شهرستان در مراکز عرضه و توزیع کالا حاضر شده و با گران‌فروشان و احتکار کنندگان احتمالی کالا برابر قانون بشدت برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ایام گروه‌های مختلف توزیعی و خدماتی مورد بررسی ویژه بازرسان قرار می‌گیرند، اضافه کرد: در این بازرسی‌ها علاوه بر بازدید و بررسی روند فعالیت واحدهای صنفی توزیعی که وظیفه توزیع سبد خانوار را بر عهده دارند، حوزه خدمات همچون خشکشوئی و قالیشویی‌ها، مراکز تفریحی و اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌ها و… هم مورد بازرسی ناظران بازار قرار می‌گیرند.

طرفی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از اصناف و بازاریان طبق اصول اسلامی و قانونی اقدام به خرید و فروش کالا می‌کنند و هیچ مشکلی در عرضه و توزیع کالا ندارند ولی برخی تخلفات بعضاً سهوی و در برخی موارد عمدی در بازار رخ می‌دهد که این بازرسی‌ها برای جلوگیری از ادامه اینگونه تخلفات احتمالی انجام می‌شود.

وی همراهی شهروندان برای مقابله با تخلفات احتمالی برخی اصناف را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان شهرستان لنجان می‌توانند هرگونه تخلف و شکایت در خصوص گران‌فروشی، کم فروشی، احتکار، تقلب، عدم درج قیمت و دیگر مؤلفه‌های اقتصادی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کرده تا بازرسان در اسرع وقت نسبت به رسیدگی موضوع اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26360

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.