• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
رئیس سازمان محیط زیست:

افغانستان بر اساس آیین‌نامه‌های بین‌المللی مکلف به تامین حقابه ایران است

  • کد خبر : 29821
  • 03 خرداد 1402 - 12:49
افغانستان بر اساس آیین‌نامه‌های بین‌المللی مکلف به تامین حقابه ایران است
رئیس سازمان‌ محیط زیست با بیان اینکه هیرمند مطالبه جدی کشور است، گفت: افغانستان در قالب آیین‌نامه‌ها و پروتکل‌های بین‌المللی مکلف است این حقابه را به سمت کشور ما سرازیر کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با آخرین پیگیری‌ها در حقابه هیرمند با بیان اینکه این حق ایران در مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های مربوطه در سطح دنیا قابل پیگیری است، اظهار کرد: چون افغانستان کشور همسایه است سعی داریم در قالب رایزنی‌های طرفین، کار را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان این موضوع را به صورت جدی مطالبه کرد، ادامه داد: ما حق حیات مردم خود را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران مدافع ملت خود است.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: امید است هیات حاکمه افغانستان این پیام را به خوبی دریافت کرده باشد هرچند در بیانیه اول که وزارت امور خارجه این کشور منتشر کرد موضوع تا حدود مسالمت‌آمیزی مطرح شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است مذاکراتی بین ایران و هیات حاکمه افغانستان برگزار شود، تاکید کرد: قرار بود بنده با هیاتی یک نشست برگزار کنم اما کار به وزارت نیرو سپرده شد در هر صورت در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهیم شن

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=29821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.