• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین شهر:

زرین شهر، شهری پیشرو و سرآمد در کشور است

  • کد خبر : 30285
  • 11 خرداد 1402 - 14:17
زرین شهر، شهری پیشرو و سرآمد در کشور است
عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: زرین شهر ویژگی تبدیل شدن به یک الگو، نه تنها برای شهرستان که برای شهرهای ایران را دارد، به شرطی که ما بتوانیم نشانه‌های این شهر و اسطوره‌های آن همچون زاینده رود، بناهای تاریخی و چهره‌های ماندگار آن همچون شیخ مرتضی ریزی‌ها، شهید قجه‌ای‌ها و... را زنده و به نماد تبدیل کنیم.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام مجید سبکتکین اظهار کرد: هفته نکوداشت زرین شهر بهانه‌ای برای معرفی پیشینه درخشان خطه طلایی ایران بر بستر تاریخ پر فراز و نشیب این دیار زرخیز است.

وی افزود: پیشینه‌ کهن خطه طلایی ایران استوار بر نام اندیشمندان، فرهیختگان، عالمان و کاتبان فقیهی است که آوازه شان شهرت امروز این شهر است، شهری با تار و پودش با اکسیر دانش و تلاش در آمیخته است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: بناهای تاریخی و اسلامی باقی مانده از گذشته نیز معرف اوج فرهنگ و علم مردمان زرین شهر در سالها و قرنها قبل از پدید آمدن برخی فرهنگ‌ها و تمدن‌هایی است که امروزه خود را به عنوان تمدنهای برتر به جهانیان معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه زرین شهر علاوه بر اینکه مهد علم و تمدن بوده چهره‌های مشهور و تاثیرگذار بسیاری را در دل خود پرورش داده است، ادامه داد: چهره‌های ماندگار خطه طلایی ایران بخش مهمی از هویت مردم این دیار زرخیز هستند و معرفی آنان به نسل جوان، در دنیای امروز که سرگردانی و بی هویتی چالش بزرگ بشریت به‌شمار می‌آید از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

سبکتکین اضافه کرد: امروز نسل جدید و برخواسته از انقلاب با تکیه بر پیشینه ارزشمند خود هویت پیدا کرده است و برهمین اساس نیاز است جوانان زرین شهر بیش از پیش با چهره‌های ماندگار همچون آیت‌الله شیخ مرتضی ریزی، شیخ ابوالفضل ریزی، ملأ لطف‌الله شمس‌الواعظین ریزی، سرداران شهید حسین قجه‌ای، محمدعلی باغبانی و بیژن طاهری، استاد علی پروروش و دیگر فقها، بزرگان، فلاسفه، هنرمندان، ادبا و شهدای بزرگ شهر آشنا شوند.

وی زرین شهر را شهری پیشرو و سرآمد در کشور دانست وعنوان کرد: هفته نکوداشت زرین شهر فرصت و نقطه عطفی برای نمایش پتانسیل ها و داشته های خطه طلایی ایران است که باعث افزایش همدلی‌ها در جهت هم افزایی برای ساختن آینده زرین شهر و برداشتن گامهای بلند و استوار به سوی آرمانشهری متعالی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی زرین شهرخاطرنشان کرد: زرین شهر ویژگی تبدیل شدن به یک الگو، نه تنها برای شهرستان که برای شهرهای ایران را دارد، به شرطی که ما بتوانیم نشانه‌های این شهر و اسطوره‌های آن همچون زاینده رود، بناهای تاریخی و چهره‌های ماندگار آن همچون شیخ مرتضی ریزی و… را زنده و به نماد تبدیل کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.