• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار سده لنجان خبر داد:

تحقق ۱۴۰ درصدی بودجه شهرداری سده لنجان در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 30799
  • 24 خرداد 1402 - 19:59
تحقق ۱۴۰ درصدی بودجه شهرداری سده لنجان در سال ۱۴۰۱
شهردار سده لنجان گفت: شهرداری سده لنجان در دوره ششم مدیریت شهری با شناسایی کد‌های درآمدی پایدار موفق شد بخش قابل توجهی از مباحثی که در قالب بودجه پایدار برنامه‌ریزی کرده بود را محقق سازد به گونه‌ای که بودجه ۱۴۰۱ این شهرداری با افزایش ۱۴۰ درصدی محقق شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمید شهبازی در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌ریزی مدیریت شهری در شهر سده لنجان را بر اساس الگوی شهر همگرا دانست و اظهار کرد: همزمان با ایجاد و تقویت همگرایی سازمانی نیاز است همگرایی میان منابع محلی همچون بخش خصوصی، نخبگان و فرهیختگان محلی و شهروندان ایجاد شود تا شهروندان در اداره محلات و شهر مشارکت داده شوند.

وی یکی از اصول شهر همگرا را ایجاد همگرایی در سازمان دانست و تصریح کرد: رویکرد شهر همگرا به دنبال بهبود استانداردهای زندگی، ایمنی، آسایش و کیفیت زندگی برای همه با مشارکت ذی‌نفعان و شهروندان در فرآیند توسعه شهری است از این رو مدیریت شهری سده لنجان به تحقق این رویکرد توجه ویژه دارد.

شهردار سده لنجان تصریح کرد: توزیع عادلانه خدمات و منابع بین محلات مختلف شهری، دستیابی برابر شهروندان به امکانات، عدالت اجتماعی را به دنبال دارد و زمینه ساز توسعه متوازن شهری خواهد شد.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبارات به صورت یکسان و برابر برای تمام محلات شهری از یک سو موجب افزایش تعامل شهروندان با شهرداری و از سوی دیگر باعث عمران و آبادانی بیشتر شهرمی شود.

حمید شهبازی کسب درآمد پایدار و مشارکت بخش خصوصی از طریق پروژه‌های مشارکتی را مهم دانست و گفت: اگر مدیریت یکپارچه شهری اجرایی می‌شد شهرداری‌ها از این ظرفیت به نحو شایسته‌تری می‌توانستند در جهت کسب منابع جدید و رونق اقتصادی شهری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری سده لنجان در دوره ششم مدیریت شهری با شناسایی کد‌های درآمدی پایدار موفق شد بخش قابل توجهی از مباحثی که در قالب بودجه پایدار برنامه‌ریزی کرده بود را محقق سازد به گونه‌ای که بودجه ۱۴۰۱ این شهرداری با افزایش ۱۴۰ درصدی محقق شد.

شهردار سده لنجان عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات فرهنگی و شفاف سازی عملکرد شهرداری امروز شاهد افزایش اعتماد و مشارکت شهروندان هستیم و آنها به خوبی دریافتند که شهرداری به عنوان یک نهاد غیردولتی برای بقا و ارتقای کیفیت خدمات خود، به درآمدزایی و مشارکت شهروندان نیاز دارد.
وی افزایش نشاط اجتماعی را لازمه زندگی شهری دانست و خاطرنشان کرد: رشد و توسعه فرهنگ ،هنر و رویدادهای فرهنگی-هنری در یک شهر، می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی را بر روی شهر و شهروندان داشته باشد و سبب افزایش امید و نشاط اجتماعی شهروندان شود.

شهبازی مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها را ایجاد فضای زندگی مطلوب با افزایش کیفیت زندگی شهروندان دانست و گفت: در این مسیر لازم است برنامه‌ریزی دقیق وجود داشته باشد، چراکه برنامه‌ریزی چراغ راه آینده و راهکاری برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی مجموعه مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مصوب شهرداری سده لنجان با رویکرد عملیاتی و توسعه‌ای و با هدف تحقق افزایش رضایت‌مندی شهروندان نقش اساسی را در حوزه خدمات‌رسانی شهرداری ایفا می‌کند، گفت: در طراحی شهری، ایجاد بسترهای مناسب در ارتقای نشاط شهری و اجتماعی و آرامش روحی شهروندان، دارای اهمیت بسزایی است و توسعه فضاهای شاد و مفرح منطبق با نیازهای فرهنگی و روحی و روانی جامعه در جهت گسترش ارتباطات سالم اجتماعی از جمله وظایف مهم مدیریت شهری است.

شهردار سده لنجان یکی از ظرفیت‌های مهم در گسترش نشاط اجتماعی را اتخاذ تمهیدات لازم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری سده لنجان با اجرای دیوارنگاره‌ها، نورپردازی، طراحی و بهسازی پارک‌های محله‌ای و فضای سبز شهری سعی در ایجاد و افزایش شادابی و نشاط اجتماعی گام بردارد.

وی متذکر شد: امروزه که باوجود فضاهای مجازی و کاهش تحرکات فیزیکی، به‌نوعی نشاط و سرگرمی‌های اجتماعی رو به افول است.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش نشاط و شادابی و امیدبخشی اجتماعی به شهروندان می‌توان اقداماتی همچون ارتقای کیفیت زندگی با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، احترام به ارزش‌ها و باورهای دینی و فرهنگ‌های بومی هر منطقه، انجام رویدادهای ورزشی و گسترش فضاهای فرهنگی و هنری در شهرها، افزایش حس تعلق‌خاطر به محیط زندگی و…را دنبال کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30799
  • نویسنده : سید یوسف هاشمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.