• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد:

تخریب ۳۰ ویلا در حریم رودخانه زاینده‌ رود

  • کد خبر : 30849
  • 27 خرداد 1402 - 7:49
تخریب ۳۰ ویلا در حریم رودخانه زاینده‌ رود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ۳۰ ویلا در حریم و بستر رودخانه زاینده رود تخریب شد. آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود، تاکنون ساماندهی ۸۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است.

به گزارش نبض وطن به نقل از شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی اظهار کرد: به رغم مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، بخش باغ بهادران با مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع آغاز شده است.

وی افزود: از ششم خردادماه ۳۰ ویلا با طول تقریبی ۷۰۰ متر و مساحت ۱۰ هزار مترمربع در بستر زاینده رود آزاد سازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: طی دو هفته آینده آزادسازی‌ها اجرا و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال و ابوذرغفاری شهر باغ بهادران به طور کامل انجام خواهد شد.

ساسانی خاطرنشان کرد: برای تسهیل روند عملیات یاد شده از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است.

وی با اشاره بر این که در قالب تبصره‌های ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب صراحتاً مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی، مسیل‌ها، مرداب، برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است، تصریح کرد: با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: تاکنون آزادسازی ۸۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.

ساسانی تصریح کرد: آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود، تاکنون ساماندهی ۸۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است. لایروبی ۲۵۰ کیلومتر ازرودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز برنامه ریزی برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=30849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.