• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چمگردان:

طرح تفصیلی از مهمترین عوامل توسعه شهری است

  • کد خبر : 31274
  • 05 تیر 1402 - 9:48
طرح تفصیلی از مهمترین عوامل توسعه شهری است
شهردار چمگردان گفت:طرح تفصیلی سند توسعه شهر چمگردان بوده و طبق آن برنامه‌های مدیریت شهری در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم می‌شود از این رو در تلاش هستیم این طرح با دیدی جامع نگر به شهر تدوین شود.

علی پوربافرانی در گفت گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه طرح‌های توسعه شهری نقش بسزایی را در تحقق چشم انداز توسعه اقتصادی، اجتماعی و … ایفا می‌کند، اظهار کرد: طرح جامع و تفصیلی از جمله طرح‌های مهم و استراتژیک در مدیریت شهری به‌شمار می‌آیند چراکه در اینگونه طرح‌ها نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، اداری، کشاورزی و… تعیین می‌شود و ضوابط و مقررات مربوطه تهیه و تنظیم خواهند شد.

وی افزود: طرح تفصیلی شهر چمگردان در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شده بود که می‌بایست ۱۸ ماه پس از ابلاغ، اقدامات مرتبت با این مهم آغاز می‌شد اما به دلایل مختلف این مهم طی سال‌های گذشته بر زمین مانده بود.

شهردار چمگردان طرح تفصیلی شهر را از مهمترین عوامل توسعه شهری دانست و تصریح کرد: با توجه به توسعه روز افزون مباحث شهری، شهر را با یک نگاه تک‌ساحتی نمی‌توان اداره کرد از این رو در سال گذشته مدیریت شهری پیگیری‌های متعددی را انجام داد تا با جذب اعتبارات دولتی مورد نیاز مطالعات طرح تفصیلی شهر آغاز شود تا بتوانیم ضوابط و مجوزات لازم را در راستای توسعه شهر اخذ کنیم.

وی یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح تفصیلی را زیست پذیری شهرها و کیفی‌سازی زندگی شهروندان دانست و ادامه داد: طرح تفصیلی سند توسعه شهر چمگردان بوده و طبق آن برنامه‌های مدیریت شهری در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم می‌شود از این رو در تلاش هستیم این طرح با دیدی جامع نگر به شهر تدوین شود.

پوربافرانی طرح تفصیلی را سند کلی توسعه شهر دانست و اضافه کرد: مشاور طرح تفصیلی شهر مشخص شده تا مطالعات این طرح آغاز تا در نهایت سال آینده ابلاغ شود.

وی عنوان کرد: در این طرح، بسیاری از مغایرت کاربری‌های اراضی و معابر که در طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف قابل انجام نبوده و حقوق مالکانه افراد در نظر گرفته نشده بود مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و امیدواریم با تصویب طرح تفصیلی شهر چمگردان مشکلات شهروندان در خصوص کاربری اراضی مرتفع شود.

شهردار چمگردان خاطرنشان کرد: با ابلاغ طرح تفصیلی شهر چمگردان زمینه لازم برای افزایش میزان کارآیی تأسیسات و تجهیزات شهری، استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فیزیکی، انسانی و مالی در راستای پایداری و تأمین فضای لازم برای توسعه آینده شهر محقق خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.