• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان:

اتاق اصناف رکن مهم حمایت از توسعه اقتصاد پایدار صنایع دستی

  • کد خبر : 31317
  • 07 تیر 1402 - 9:17
اتاق اصناف رکن مهم حمایت از توسعه اقتصاد پایدار صنایع دستی
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت:سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری زودبازده است و با توجه به نگرش مثبت ریاست اتاق اصناف شهرستان لنجان می‌توان در مسیری گام برداشت که شاهد زمینه سازی حضور پر رنگ هنرمندان صنایع دستی لنجان در عرصه‌های مختلف باشیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، احمد فتحی در نشست با رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان لنجان در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: ظرفیت قابل توجه صنایع‌دستی شهرستان لنجان به همراه ذوق و خلاقیت هنرمندان این شهرستان سبب خلق آثار جدید و زیبا را فراهم کرده و توانسته است سلیقه مخاطبان را به خود جلب کند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی به‌واسطه فعالیت‌های تجاری و برندسازی، جایگاهی قابل توجه در سبک زندگی مردم دارد، افزود: با توجه به پتانسیل‌های شهرستان لنجان در حوزه صنایع دستی و پی‌گیری و معرفی هرچه بیشتر پروانه فروشگاه صنایع دستی به هنرمندان و علاقه‌مندان فعالیت در این حوزه ضمن راه اندازی اینگونه فروشگاه‌ها در سطح شهرستان می‌توان شاهد راه‌اندازی اتحادیه فروشندگان صنایع دستی بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: فعالان حوزه صنایع دستی می‌توانند با دریافت پروانه تولید صنایع دستی از اداره میراث فرهنگی، از معافیت‌های مالیاتی و همچنین تسهیلات کم بهره برای توسعه فعالیت هنری خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه طی سالیان اخیر به دلیل عدم آگاهی هنرمندان از مزایای در نظر گرفته شده برای فعالان حوزه صنایع دستی بخش قابل توجهی از هنرمندان از استفاده چنین مزایایی بی‌بهره مانده‌اند.

فتحی اتاق اصناف را رکن مهم حمایت از توسعه اقتصاد پایدار صنایع دستی دانست و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری زودبازده است و با توجه به نگرش مثبت ریاست اتاق اصناف شهرستان لنجان می‌توان در مسیری گام برداشت که شاهد زمینه سازی حضور پر رنگ هنرمندان صنایع دستی لنجان در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان برای اقتصاد محور شدن صنایع دستی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: نیاز است با همکاری اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های شهرستان لنجان علاوه بر اطلاع رسانی درخصوص مزایایی چون معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات کم‌بهره و… برای اقتصاد محور شدن این هنر تلاش کنند تا شاهد تحرک و رشد افزون‌تر این هنر- صنعت باشیم.

در پایان این نشست از زحمات و حمایت‌هاسی اتاق اصناف درخصوص رونق فعالیت فعالان حوزه صنایع دستی تقدیر شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.