• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان:

فصل الخطاب هدایت و هویت شیعه در غدیر نهفته است

  • کد خبر : 31644
  • 15 تیر 1402 - 20:21
فصل الخطاب هدایت و هویت شیعه در غدیر نهفته است
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: غدیر یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ اسلام است چراکه ریشه در جریان معرفتی دین اسلام دارد و به تعبیری، فصل الخطاب هدایت و هویت شیعه در غدیر نهفته است.

به گزارش نبض وطن، عباس کرمی رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با انتشار پیامی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا

عید غدیر؛ عید اکبر و بزرگترین عید و اشرف و آقای دیگر اعیاد است، چراکه واقعه غدیر خم بزرگترین ماموریت دوران نبوت حضرت رسول اکرم(ص) بود تا هستی و بشریت بی‌حجت نماند و با اعلام ولایت، اسلام به کمال ابلاغ شد و پیامبر اکرم مسیر نورانی اسلام را به شخصیتی سپرد که پیشگام مکتب اسلام و قرآن ناطق بود.

غدیر یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ اسلام است چراکه ریشه در جریان معرفتی دین اسلام دارد و به تعبیری، فصل الخطاب هدایت و هویت شیعه در غدیر نهفته است از این رو می‌توان اصالت غدیر را در ولایت‌پذیری امت اسلامی دانست.

اینجانب این عید فرخنده را که سرآغاز ولایت مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی(ع) است را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، تمامی محبان و دلداگان اهل بیت علیهم السلام و جمیع شهروندان و اصناف ولایتمدار شهرستان لنجان تبریک عرض می‌کنم. امید است با اقتدا به اندیشه‌های ولایت فقیه و پیروی از رهنمودها و فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی غدیر به یک جریان معرفتی و مردمی تبدیل و در تداوم آن، شاهد تحقق کامل تمدن اسلامی باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.