• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اجرای طرح نور یک وظیفه قانونی و یک خواست مردمی است

  • کد خبر : 66955
  • 07 اردیبهشت 1403 - 14:00
اجرای طرح نور یک وظیفه قانونی و یک خواست مردمی است
امام جمعه زرین شهر گفت: بی‌حجابی یک حرام شرعی و سیاسی است و چنانچه به روش صحیح با این حرام برخورد نشود همه‌ی ‌ما  آسیب دیده و زیان‌های آن را خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن حجت الاسلام مهدی آقایی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به اجرای طرح نور فرجا اظهار کرد: وضع نابسمان حجاب وعفاف که امروز در جامعه همه مشاهده می‌کنیم، پشت صحنه‌‌ی توطئه دراز مدت دشمنان بوده و نتیجه آن بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب وعفاف شده است.

وی افزود: حدود ۲۰۰ سال است فرهنگ غرب با عریان کردن زن و سپردن کارهای سخت به این قشر از جامعه به دنبال اجرای اهداف شوم خود بوده اما اسلام و فرهنگ غنی ایران اسلامی همواره با عزت بخشیدن به زن و جایگاه زن برخواسته و او را به بهترین شکل به بالاترین جایگاه رسانده است و امروز زنان ایرانی ضمن رسیدن به مدارج عالی علمی در همه زمینه‌ها همچون خورشید می‌درخشند به‌گونه‌ای که در اداره کشور نیز سهم بزرگ و جایگاه رفیعی دارند .

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه اجرای طرح نور یک وظیفه قانونی و یک خواست مردمی است، تصریح کرد: طرح نور فراجا، برای احیا فرهنگ غنی ایرانی اسلامی توسط عوامل فداکار  فراجا در کشور به مرحله اجرا رسیده است، و باید به این نکته توجه داشت که موضوع عفاف و حجاب به همه‌ی ما ارتباط دارد و ما نباید در مورد ناهجاری های موجود بی تفاوت باشیم بلکه باید با امر به معروف و نهی از منکر به نیروهای شجاع و ایثارگر فراجا کمک کنیم .

وی ادامه داد: بی‌حجابی یک حرام شرعی و سیاسی است و چنانچه به روش صحیح با این حرام برخورد نشود همه‌ی ‌ما  آسیب دیده و زیان‌های آن را خواهیم دید.

آقایی با اشاره به فرا رسیدن روز ایمنی و حمل نقل گفت: بحث ایمنی و جلوگیری از حوادث جانسوز ترافیکی به رفتار ما بستگی دارد و چنانچه ایمنی در تمام ابعاد به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهاینه شود  قطعا شاهد این حجم از حوادث تلخ نخواهیم بود .

وی عنوان کرد: پرسنل خدوم در اداره راهداری و حمل و نقل در سرما و گرما برای امنیت و آرامش ملت ایرن تلاش و زحمات زیادی را متحمل می‌شوند که جا دارد ضمن تشکر زبانی با رعایت مسائل ایمنی از آنها تقدیر کنیم.

خطیب نمازجمعه زرین شهر با اشاره به روز جهانی کارگر و روز ورزش های زورخانه‌ای گفت: جهش تولید و مرکز ثقل جریان تولید  رونق در گرو فعالیت کارگران عزیزی است که پا در میدان عمل تولید و رونق اقتصادی گذاشتند و با سختی فراوان به تنهایی بار تولید را به دوش می کشند.

وی افزود: فرهگ غنی معنویت و سلامت در ورزش پهلوانی زورخانه مشهود و نمایان است برهمین اساس باید این ورزش به جوانان و  نسل آینده معرفی شود تا دوباره به روزهای اوج خود بازگردد چراکه در این ورزش در کنار تقویت سلامت جسم به مسائل روحی و معنوی توجه بسیاری می‌شود.

آقایی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری خاطرنشان کرد: در آیات و روایات مختلف به موضوع تعلیم و تربیت و همچنین تکریم مقام معلم بارها  اشاره شده است و اگر در جامعه‌ی تکریم معلم به خوبی رقم بخورد آن جامعه به سمت رشد و بالندگی در همه‌ی ابعاد خواهد رفت رهمین اساس .روز معلم فرصتی است تا همه‌ی ما از مقام معلم تجلیل کرده و جایگاه رفیع و بلند معلم را به جایکاه اصلی آن هدایت کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=66955
  • نویسنده : سعید رجایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.