• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ایزدی: علم روز باید پشتوانه عمل آتش‌نشانان باشد

  • کد خبر : 32124
  • 26 تیر 1402 - 7:20
ایزدی: علم روز باید پشتوانه عمل آتش‌نشانان باشد
شهردار فولادشهر گفت: با توجه به این که تنوع در توسعه شهری با سرعت در حال حرکت است، آموزش نیروهای آتش نشان و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد توجه مدیریت شهری فولادشهر قرار گرفته است.

حسین ایزدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، ارتقا روز افزون وضعیت علمی آتش نشانان بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: امروزه به دلیل گسترش و پیچیدگی شهرها، نوع مواجهه برای ایمنی با آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه خطرات احتمالی، گریبان گیر هر آتش نشان در هر عملیات است، افزود: آتش نشان شدن نیازمند یک روحیه شجاع، فداکار و خلاق در کنار یک جسم پرتوان و چالاک است که باید همراه با دانش و البته مهارت لازم باشد تا بتواند در لحظه بالاترین سطح خدمت را به فرد حادثه دیده و در زمان حضور در محل حادثه ارائه کند.

شهردار فولادشهر با بیان اینکه علم روز باید پشتوانه عمل آتش‌نشانان باشد، تصریح کرد: آموزش به پرسنل سازمان آتش نشانی و آتش نشانان داوطلب در جهت ارتقای سطح دانش و بهره برداری از علوم و فنون جدید در بالابردن کیفیت خدمات رسانی به شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده و با توجه به این که تنوع در توسعه شهری با سرعت در حال حرکت است، آموزش نیروهای آتش نشان و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد توجه مدیریت شهری فولادشهر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کار آتش نشانی شامل دو بخش کنترل حوادث به وجود آمده و عملیات امداد و نجات است، اضافه کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فولادشهر با هدف ارتقای سطح دانش و عملکرد کارکنان نیروهای اتش نشانی و پرسنل شهرداری در زمینه امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی کلاس آموزشی کمک‌های اولیه را با همکاری کارشناسان جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان برگزار شد.

ایزدی عنوان کرد: رویکرد ما در زمینه آتش‌نشانی باید پیشگیری باشد و تلاش کنیم با آموزش و گفت‌وگوهای چهره به چهره، ایمنی را به یک فرهنگ میان شهروندان تبدیل کنیم و قطعاً آموزش از سنین پایین مؤثرتر خواهد بود برهمین اساس گسترش فرهنگ ایمنی و افزایش میزان آگاهی و ارتقای سطح دانش تخصصی شهروندان در زمینه مباحث ایمنی در رأس اهداف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فولادشهر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی با جان و ایمنی شهروندان سروکار دارد، خاطرنشان کرد: در حوادث، نجات جان حتی یک نفر بسیار ارزشمند است، افراد حادثه دیده به آتش‌نشانان امید می‌بندند؛ بنابراین، در کنار آمادگی آتش نشانان، به روز بودن تجهیزات ضرورتی اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود که این مهم نیز همواره مورد توجه بوده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.