• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار خبر داد:

فولادشهر در عزای اباعبدالله‌ الحسین سیاه پوش می‌شود

  • کد خبر : 32141
  • 26 تیر 1402 - 21:15
فولادشهر در عزای اباعبدالله‌ الحسین سیاه پوش می‌شود
شهردار فولادشهر گفت: فضاسازی در شهر برای حضور پر شور مردم در آئین‌های عزاداری از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست بر همین اساس نصب پرچم و بنر و ریسه کشی به‌عنوان نماد محرم در میادین و معابر شهری، نصب پرچم‌های عرضی، نصب پرچم‌های الوان مشکی و طرح دار، نصب کتیبه، اهتزاز ابر پرچم «یا حسین» در ورودی شهر و… از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

حسین ایزدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، و این سخن گهربار نشان از اهمیت فرهنگ عاشورا دارد از این رو زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدای تاسوعا و عاشورای حسینی و تبلور این وظیفه دینی در محلات مختلف شهر می‌تواند نوعی وفاق و همبستگی ملی را ایجاد کند.

وی افزود: آئین‌ها و شعائر عاشورایی در شهرهای ایران، نمود باورها و اعتقادات دینی شهروندان آن است، و با توجه به اهمیت آماده‌سازی شهر برای استقبال و پاسداشت ماه‌های محرم و صفر و همچنین تکریم و ترویج شعائر اسلامی با محوریت عاشورای حسینی، از فضای عمومی شهر بیشترین استفاده را می‌کند.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: شهرداری فولادشهر در اجرای برنامه‌های خود در ماه محرم و صفر محورهای فرهنگی، سیاستگذاری، کارهای تبلیغی، کارهای نظارتی و مشارکت و حمایت از مجموعه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: پرچم در تاریخ ملت‌های مختلف از سابقه‌ای دیرینه برخوردار است و زمانی که به ماه محرم نزدیک می‌شویم، نصب پرچم‌های عزاداری برای حضرت امام حسین (ع) در خیابان‌ها و معابر عمومی آغاز می‌شود تا نشانگر وزیدن نسیم روحبخش حسینی بر دل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و کربلایی شدن اندیشه‌ها باشد

ایزدی اضافه کرد: فضاسازی در شهر برای حضور پر شور مردم در آئین‌های عزاداری از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست بر همین اساس نصب پرچم و بنر و ریسه کشی به‌عنوان نماد محرم در میادین و معابر شهری، نصب پرچم‌های عرضی، نصب پرچم‌های الوان مشکی و طرح دار، نصب کتیبه، اهتزاز ابر پرچم «یا حسین» در ورودی شهر و… از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اختصاص پایه‌های تبلیغاتی سطح شهر به هیات‌های مذهبی، بیان کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده کلیه پرتابل‌های اکران بنرهای شهری به نصب پلاکارد عاشورایی و هیأت‌های مذهبی اختصاص پیدا کرده و این مهم در تلویزیون‌های شهری در محله‌های مختلف نیز مورد توجه قرار گرفته است تا شهر حال هوای محرم به خود بگیرد.

شهردار فولادشهر با بیان اینکه امسال شهرداری فولادشهر برای سیاه‌پوشانی در ایام محرم نگاه ویژه‌ای به محلات شهری دارد، گفت: فضاسازی محیطی، ایجاد فضای معنوی و ایجاد چشم انداز زیبا در سطح شهر باعث افزایش روحیه نشاط بین شهروندان خواهد شد، از این رو بیش از هزار پرچم برای نصب بر سر درب منازل خریداری و به شهروندان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تعاملات دستگاه‌ها و هیأت‌های مذهبی با سازمان آتش‌نشانی فولادشهر پیرامون صدور مجوز برگزاری مراسم در خیمه‌ها، حسینه‌ها و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، عنوان کرد: برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی نیاز است پس از صدور هر مجوز، نامه درخواست آن نیز برای سازمان آتش‌نشانی ارسال شود تا پس از دریافت نامه، این سازمان از محل برگزاری مراسم بازدید و ایمنی آن را بررسی کند.

ایزدی خاطرنشان کرد: پس از بازدید از محل برگزاری مراسم در خیمه‌ها، حسینه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، چک لیستی تهیه خواهد شد و درصورتی‌که مکان برگزاری مراسم نیاز به اصلاح یا انجام اقدامات و افزایش ضریب ایمنی داشته باشد، به متولی برگزاری مراسم ابلاغ خواهد شد. ایزدی با اشاره به همکاری مدیریت شهری با هیأت‌های مذهبی در تهیه اقلامی چون داربست، پوش، پرچم، بنر، ظروف یکبار مصرف و… یادآور شد: در صورت نیاز مساجد یا حسینه‌ها به کپسول آتش‌نشانی برای تأمین ایمنی عزاداران حسینی، به‌صورت امانت در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.