• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار فولادشهر :

عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار در فولادشهر آغاز شد

  • کد خبر : 32212
  • 27 تیر 1402 - 8:04
عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار در فولادشهر آغاز شد
شهردار فولادشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سیستم آبیاری تحت فشار در محلات فجر (ب ۸) و شهید مفتح (ب ۷) با اجرای ۲۵ هزار متر لوله گذاری و هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسید.

حسین ایزدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه پوشش گیاهی، فضای سبز و درختان از سرمایه‌های هر جامعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سالیان گذشته به دلیل افزایش جمعیت، توسعه شهرها و استفاده شهروندان از خودروهای شخصی و همچنین فعالیت صنایع بزرگ و آلاینده در شهرها، شهرداری برای کاهش آلایندگی‌ها با هدف حفظ سلامتی شهروندان مجبور به توسعه فضای سبز شهری شدند.

وی افزود: این مسئله باعث شد بخش قابل توجهی از آب خام مصرفی در شهرها به حفظ فضای سبز شهری اختصاص یابد، اما با توجه به بحران موجود در حوزه آب باید به سمت مصرف بهینه آب و حفظ درختان با استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای حرکت کرد.

شهردار فولادشهر با بیان اینکه فولادشهر بالاترین میزان فضای سبز استان را در خود جای داده است، تصریح کرد: شهرداری فولادشهر تمهیدات متعددی را برای کاهش سرانه مصرف آب در فضای سبز شهری اتخاذ کرد و با تدوین برنامه‌ای جامع سیاست‌ها و استراتژی‌های خود را در مصرف آب خام تغییر داد.

وی با اشاره به اجرای عملیات آبیاری تحت فشار در فولادشهر، ادامه داد: براساس برنامه مدونی که توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تهیه و تنظیم شده تغییر الگوهای سنتی آبیاری به مدرن در کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری، به مدیریت تلفیقی آب دست پیدا کرد.

ایزدی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سیستم آبیاری تحت فشار در محلات فجر (ب ۸) و شهید مفتح (ب ۷) با اجرای ۲۵ هزار متر لوله گذاری و هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسید.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اغلب فضای سبز موجود در پارک‌ها، بلوار، میادین و معابر فولادشهر به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شده و با ادامه این روند تمام فضاهای سبز این شهر به این سیستم مجهز خواهند شد.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: جایگزین‌کردن گونه‌های گیاهی کم‌مصرف با گیاهان پرمصرف آبی از جمله سیاست‌های این دوره مدیریت شهری است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.