• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

کوچک شدن بخش مرکزی لنجان و ارتقا بخش فولادشهر و باغبهادارن از شایعه تا تکذیب

  • کد خبر : 33105
  • 16 مرداد 1402 - 11:39
کوچک شدن بخش مرکزی لنجان و ارتقا بخش فولادشهر و باغبهادارن از شایعه تا تکذیب
فرماندار شهرستان لنجان گفت: طی روزهای اخیر شایعاتی در خصوص کوچک شدن بخش مرکزی شهرستان لنجان و ارتقا بخش‌های فولادشهر و باغبهادران مطرح بوده و برخی ادعا کرد‌ه‌اند بخشی از اراضی ذوب‌آهن در حال الحاق به مسکن مهر بوده غیرکارشناسی بوده و تکذیب می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی اظهار کرد: طی روزهای اخیر شایعاتی در خصوص کوچک شدن بخش مرکزی شهرستان لنجان و ارتقا بخش‌های فولادشهر و باغبهادران مطرح بوده و برخی ادعا کرده‌اند بخشی از اراضی ذوب‌آهن در حال الحاق به مسکن مهر بوده و طرح اینگونه مباحث سوالات و ابهامات بسیاری را در ذهن شهروندان این شهرستان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت «شفافیت» در جلب اعتماد عمومی، افزود: در سال ۱۳۹۲ با هدف ارتقا فولادشهر به بخش، دو دهستان خرم‌رود و اُشیان از بخش مرکزی جدا شد و در آن زمان به‌محض اطلاع‌رسانی یک نارضایتی عمومی در شهرستان لنجان ایجاد شد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: از زمانی‌که به عنوان فرماندار شهرستان لنجان فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده و این مسئولیت را پذیرفتیم این مهم به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت تا به مطالبات مردمی پاسخ داده و با سامان‌دهی این موضوع مطالبات مردمی را به آن چیزی که مطلوبشان بوده نزدیک کنیم.

وی گفت: جلسات متعددی در اداره کل تقسیمات کشوری استانداری و همچنین با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان برگزار شد و به صورت کارشناسی بر روی این مباحث بحث و تبادل نظر شد و کارشناسان این مجموعه در بازدیدی میدانی در شهرستان لنجان حضور یافته و بر اساس نقشه و دستورالعمل‌ها، تحدید حدود انجام گرفت.

محمدی تاکید کرد: با توجه به درخواست شهروندان بخش فولادشهر امروز در تلاش هستیم تا حریم و محدوده شهر فولادشهر در اصل همان حریم و محدوده این شهر قرار دهیم و با پذیرفته شدن پیشنهاد ارائه شده از سوی استان این مهم در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته و بر اساس تقسیمات کشوری که در سال ۱۳۹۲ انجام گرفته بود بخشی از شهر باغشاد و ذوب آهن در محدوده و حریم فولادشهر قرار گرفته بود که در حال حاضر اصلاح این مهم در تقسیمات کشوری وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت و پس از آن برای تصویب به هیئت دولت ارسال شد که منتظر پاسخ آن هستیم.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: ارتقا بخش فولادشهر و بخش باغبهادران که بیش از ۲۰ سال پیش نیز توافقاتی در خصوص ارتقا و تبدیل شدن به شهرستان شدن آن وجود دارد نیز پس از رفع برخی اختلافات، تداخلات و نارضایتی‌های مردمی و دستیابی به جمع‌بندی قابل طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تبدیل شدن بخش به شهرستان مسئله‌ای زمان‌بر است، تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه استان اصفهان جمعیتی بالغ بر ۱۲۳ هزار نفر در فولادشهر ساکن هستند و چنانچه وزارت کشور به این جمع بندی دست پیدا کند که شهرهای جدید بدون در نظر گرفتن بسیاری از فرآیندها به شهرستان تبدیل شوند قطعاً شهر جدید فولادشهر نیز از این مهم مستثنا نخواهد بود.

محمدی گفت: شهروندان شهرها و روستاهای شهرستان لنجان به این نکته توجه داشته باشند که شایعات مطرح شده در روزهای گذشته غیر کارشناسی بوده و آن را تکذیب می‌کنم و گزارشی که کاملاً شفاف ارائه شد تا رسیدن به نتیجه لازم دنبال خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.