• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر:

جدا شدن بحرین از خاک ایران کلاه بزرگ انگلیس بر سر شاه و خیانت علیه منافع ملی بود

  • کد خبر : 33371
  • 20 مرداد 1402 - 14:51
جدا شدن بحرین از خاک ایران کلاه بزرگ انگلیس بر سر شاه و خیانت علیه منافع ملی بود
امام جمعه زرین شهر گفت: رژیم پهلوی به دستور انگلیس پلید و به بهانه واهی اتمام ذخایر نفتی، با تکیه بر رسانه‌های آن دوران تکه‌ای از خاک ارزشمند کشور را با دست خود جدا کرد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام مهدی آقایی در خطبه‌های سیاسی عبادی زرین شهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز تلخ جدا شدن بحرین از خاک ایران اظهار کرد: مستکبران جهان با استفاده از فضای بی در و پیکر مجازی و بوق‌های رسانه‌ی خود به دنبال تحریف تاریخ هستند و در جنگ شناخت‌ها با تحریف واقعیت‌ها در تلاش هستند تا ذهن جوان و نوجوان کشور را به سمتی هدایت کنند که فکر کنند دوران رژیم پهلوی، دوران طلایی ایران بوده است.

وی جدا شدن بحرین از ایران را عهدنامه ترکمانچای دوره پهلوی دانست و افزود: بر فرض مثال محال اگر رژیم پهلوی در دوران حکومت خود هیچ جنایتی در کشور انجام نداده باشد لکه ننگ جدا شدن بحرین با تمامی جزایر استراتژیک آن برای به نمایش گذاشت خیانت این رژیم منحوس کافی است.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه نقشه و اسناد تاریخی معتبر نشان می‌دهد سرزمین ۳۲ جزیره‌ای بحرین از قدیم الایام بخشی از ایران بوده است، تصریح کرد: در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۹ رادیو ایران خبر استقلال بحرین از ایران را اعلام کرد و پس از اعلام استقلال بحرین، ایران این کشور را به رسمیت شناخت و این در حالیست که اگر در آن دوران بحرین با بیش از ۷۰ درصد شیعه، از خاک ایران جدا نشده بود امروز سیطره ایران اسلامی بر کل خلیج فارس را شاهد بودیم.

وی جدا شدن بحرین از خاک ایران را کلاه بزرگ انگلیس بر سر شاه و خیانت علیه منافع ملی تعبیر کرد و ادامه داد: رژیم پهلوی به دستور انگلیس پلید و به بهانه واهی اتمام ذخایر نفتی، با تکیه بر رسانه‌های آن دوران تکه‌ای از خاک ارزشمند کشور را با دست خود جدا کرد.

آقایی با بیان اینکه شاه خائن در نهایت نادانی برای نشان دادن ژست آزاد منشانه خود چنین اقدام ننگینی را انجام داد، گفت: انگلیسی‌ها که در آن دوران به دلیل همکاری با آمریکایی‌ها نفوذ خود در خلیج فارس را کاهش داده بودند، نمی‌خواستند ایران که کرانه وسیعی در خلیج فارس را در اختیار داشت، در آن سوی خلیج فارس نیز نفوذی داشته باشد و رژیم منحوس پهلوانی به سادگی منافع ملی را فدای این طرح انگلستان کرد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در رابطه با جنایات رژیم پهلوی، افزود: افسران جنگ نرم و صاحبان تریبون باید به وظیفه خود در برابر پروژه تطهیر چهره رژیم پهلوی با اجرای جهاد تبیین عمل کنند تا این پروژه با به نمایش گذاشتن جنایت‌ها و خیانت کوچک و بزرگ رژیم‌پهلوی مغلوب شود.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند: نیازمند تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین هستیم، تصریح کرد: امروز تحقق آنچه رهبر معظم انقلاب با عنوان جهاد تبیین و روایت صحیح از همه رخدادهای انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشته‌اند یک واجب عینی بوده تا نسل جوان دریابد که با تأمل در تاریخ به وضوح جنایات و خیانت‌های پهلوی قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: جوان ایرانی باید بداند که رژیم منحوس پهلوی چه سرنوشتی را در ابعاد مختلف برای مردم و کشور رقم زده است و در این مسیر باید از تولید محتوای متناسب و مستند استفاده کرد تا بتوان با در اختیار قرار دادن آنها به نسل جدید رسالت خود را به درستی به انجام برسانیم.

وی با گرامی داشت سالروز ورود آزادگان اظهار کرد: آزادگان عزیز الماس‌های درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌آید و رمز و راز ایستادگی و مقاومت شرافتمندانه این عزیزان در دوران سخت اسارت، دینداری و اعتقادات آنهاست که سبب شد مقام معظم رهبری در خصوص این قشر ارزشمند فرمودند آزادگان آبروی ملت ایران را حفظ کردند.

خطیب نماز جمعه افزود: آزادگان با قدرت ایمان، توسل به ائمه اطهار (ع) و حفظ روحیه‌ی ایثار و شهادت برگ زرینی را نه تنها در دفاع مقدس بلکه در طول تاریخ ایران اسلامی به یادگار گذاشتند و نسل امروز باید قدردان این سندهای زنده باشند.

وی با بیان اینکه آزادگان برای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب همه سختی‌ها و شکنجه‌های دوران دفاع مقدس را تحمل کردند، تصریح کرد: آزادگان الگویی برای همه اقشار جامعه و به ویژه نسل جوان هستند و بر همین اساس همه ما وظیفه داریم با سرکشی به این عزیزان خاطرات ارزشمند این قشر مؤثر را بشنویم و مطمئنا بیان خاطرات آزادگان برای نسل جدید کشور سبب خواهد شد آنان متوجه شوند برای حفظ کشور باید از جان هم گذشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.