• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شهبازی: افق روشنی پیش‌روی وزنه برداری شهرستان لنجان قرار دارد

  • کد خبر : 33500
  • 26 مرداد 1402 - 11:16
شهبازی: افق روشنی پیش‌روی وزنه برداری شهرستان لنجان قرار دارد
رئیس هیئت وزنه برداری شهرستان لنجان گفت: یکی از برنامه‌های هیئت وزنه برداری شهرستان لنجان استعدادیابی در شهرهای ۹ گانه و مناطق روستایی شهرستان است و در گام نخست نیز مذاکراتی با شهرداران زرین شهر و فولادشهر صورت گرفته تا بتوانیم با هم افزایی و تعاملات بین دستگاه‌هایی خانه‌های وزنه برداری را در این شهرها راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمید شهبازی در نشست هم اندیشی با جمعی از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان وزنه‌برداری این رشته ورزشی در شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه ورزش قهرمانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما نیاز است فضاهای ورزشی مناسب در اختیار ورزشکاران و علاقه‌مندان فعالیت‌های ورزشی قرار گیرد تا با در اختیار داشتن بسترهای مورد نیاز بتوانند استعداد و ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: طی سالیان گذشته هیئت وزنه برداری شهرستان لنجان علی رغم تمام افتخاراتی که در ادوار گذشته برای کشور کسب کرده، متأسفانه تا به امروز دفتری مستقل نداشته است، و با توجه به اهمیت موضوع در تلاش هستیم در گام نخست این اتفاق در مرکز شهرستان لنجان رخ دهد تا هیئت وزنه‌برداری این شهرستان رسماً کار خود را در دفتری اختصاصی دنبال کند.

رئیس هیئت وزنه برداری شهرستان لنجان تصریح کرد: تمام تلاش ما در هیئت وزنه برداری شهرستان لنجان این است که بتوانیم زیرساخت‌های وزنه برداری شهرستان را ارتقا دهیم و قطعاً در این زمینه چالش‌های زیادی را پیش رو خواهیم داشت اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پله پله در بُعد استعدادیابی، تأمین زیرساخت‌ها و… گام برخواهیم داشت.

وی ادامه داد: تبدیل شهر سده لنجان به پایتخت وزنه برداری در کنار حضور وزنه برداران مطرح نیازمند زیرساخت‌هایی است که بتوان با تکیه بر آنها اقدام به برگزاری اردوهای تیم ملی در رده‌های سنی مختلف، برگزاری مسابقات در سطح استانی، ملی و بین‌المللی کرد.

شهبازی سرمایه گذاری و استعدادیابی در وزنه برداری شهرستان لنجان را مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: تربیت قهرمانان مختلف وزنه برداری طی سالیان متمادی به همت مربیان و پیشکسوتان فعال در این رشته ورزشی رقم خورده است و در ادامه مسیر نیز باید این استعدادها را مدیریت کنیم تا روزهای طلایی وزنه‌برداری شهرستان لنجان تکرار شود.

وی با بیان اینکه افق روشنی پیش‌روی وزنه برداری شهرستان لنجان قرار دارد، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های هیئت وزنه برداری شهرستان لنجان استعدادیابی در شهرهای ۹ گانه و مناطق روستایی شهرستان است و در گام نخست نیز مذاکراتی با شهرداران زرین شهر و فولادشهر صورت گرفته تا بتوانیم با هم افزایی و تعاملات بین دستگاهی خانه‌های وزنه برداری را در این شهرها راه‌اندازی کنیم.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه برای تربیت نسل‌هایی چون سهراب مرادی راهی جز استعدادیابی و تربیت استعدادهای شناسایی شده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی پشتوانه سازی مناسبی برای وزنه‌برداری شهرستان لنجان انجام شود تا وزنه‌برداران این شهرستان تا چند سال آینده به موفقیت‌های جهانی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان دست یابند.

وی با بیان اینکه توسعه وزنه برداری شهرستان لنجان همدلی همه افراد را می‌طلبد تا این وزنه سنگین از روی زمین بلند شود، افزود: اعتقاد ما بر این است که وزنه برداری شهرستان لنجان نه تنها به لحاظ پتانسیل در ورزشکاران بلکه به لحاظ دانش فنی در بین مربیان و پیشکسوتان از جایگاه خوبی برخوردار است، بنابراین نیاز است با همدلی و هم افزایی در مسیری حرکت کنیم تا در نهایت بتوانیم ورزشکاران این رشته را همچون سهراب مرادی روی سکوی المپیک ببینیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33500
  • نویسنده : علی امینی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.