• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار خبر داد:

راه‌اندازی نیروگاه فتوولتائیک در ساختمان شهرداری فولادشهر

  • کد خبر : 33552
  • 28 مرداد 1402 - 8:20
راه‌اندازی نیروگاه فتوولتائیک در ساختمان شهرداری فولادشهر
شهردار فولادشهر از راه‌اندازی نیروگاه فتوولتائیک در ساختمان شهرداری خبر داد.

حسین ایزدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با اشاره به اجرای پروژه احداث نیروگاه خود تأمین فتوولتائیک توسط شهرداری فولادشهر اظهار کرد: فتوولتائیک سیستمی است که قادر به تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به انرژی الکتریسیته بوده و استفاده از چنین سیستم‌های این قابلیت را دارد که محیط زیست پاکیزه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیستم تولید الکتریسیته فتوولتائیک اثرات جانبی بسیار ناچیزی بر طبیعت دارد، افزود: پدیده‌ای که در اثر تابش نور بدون استفاده از مکانیزم‌های محرک، الکتریسیته تولید کند پدیده فتوولتائیک و به هر سیستمی که از این پدیده استفاده کند سیستم فتوولتائیک می‌گویند و گسترش استفاده از چنین نیروگاه‌هایی نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و تولید انرژی پاک دارد.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: باتوجه به مصوبه هیأت وزیران و الزام وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی جهت احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر در راستای کاهش مصرف برق، شهرداری فولادشهر اقدام به خرید و نصب پنل و باطری‌های خورشیدی کرد.

وی اضافه کرد: پروژه احداث نیروگاه خود تأمین فتوولتائیک با ظرفیت تولید ۳۰ کیلو وات ساعت برق و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در شهرداری فولادشهر نصب و راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در شهر جدید فولادشهر در خصوص اجرای نیروگاه خود تأمین فتوولتائیک وجود دارد انتظار می‌رود شهروندان نیز برای حفظ محیط زیست و تولید انرژی پاک، از این روش استقبال کنند و با سرمایه‌های بسیار کم وارد عرصه تولید برق شوند و برق تولیدی خود را نیز با قیمت مناسب به وزارت نیرو بفروشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.