• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

پیگیری مدیریت شهری از محیط زیست درخصوص بررسی آلایندگی فولاد سبا

  • کد خبر : 33957
  • 02 شهریور 1402 - 11:39
پیگیری مدیریت شهری از محیط زیست درخصوص بررسی آلایندگی فولاد سبا
شهردار چمگردان گفت: شهر چمگردان امروز به واسطه فعالیت فولاد سبا با مشکلات زیست محیطی متعددی از جمله آلودگی هوا، آلودگی صوتی و… دست و پنجه نرم می‌کند و این مسئله گلایه شهروندان را به همراه داشته است.

علی پوربافرانی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه آب و هوا دو عنصری است که حیات انسان به آن وابسته است، اظهار کرد: عوامل انسان ساختی بر در ایجاد بحران‌های زیست محیطی تأثیر گذار بوده‌اند و توسعه روز افزون صنایع از این دسته هستند که نقش بسزایی در آلودگی‌های زیست محیطی داشته‌اند و این درحالیست که نباید اجازه دهیم کسی به آب و خاک که دو عنصر اصلی حیات هستند آسیب وارد کند.

وی با بیان اینکه آلودگی‌های زیست محیطی و هوای شهر چمگردان نشأت گرفته از صنایع آلاینده فعال در این شهر است، افزود: امروز شهرستان لنجان و به طبع آن شهر چمگردان به دلیل میزبانی از صنایع بزرگ همچون فولاد سبا و ذوب آهن اصفهان لقب «قطب صنعت کشور» را برای خود اختصاص داده که بسیاری این مهم را افتخاری بزرگ می‌دانند، اما باید توجه داشت که فعالیت این صنایع بر مشکل آلودگی این شهر دامن زده است.

شهردار چمگردان با گلایه از اینکه صنایع بزرگ فعال در شهرستان لنجان به درستی به وظایف خود در راستای قانون هوای پاک عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: اگرچه فعالان حوزه صنعت مشکل آلودگی هوا در چمگردان را به گردن نمی‌گیرند، اما با اجرایی کردن طرح منشأیابی و سهم بندی ذرات معلق هوای شهر چمگردان قطعاً نقش صنایعی چون فولاد سبا و ذوب آهن در مشکلات زیست محیطی این شهر کاملاً نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: شهر چمگردان امروز به واسطه فعالیت فولاد سبا با مشکلات زیست محیطی متعددی از جمله آلودگی هوا، آلودگی صوتی و… دست و پنجه نرم می‌کند و این مسئله گلایه شهروندان را به همراه داشته است.

پوربافرانی اضافه کرد: با توجه به درخواست شهروندان از مدیریت شهری برای پیگیری مشکلات زیست محیطی فولاد سبا امروز شاهد حضور مسئولان و کارشناسان محیط زیست در شهر چمگردان و کارخانه فولاد سبا جهت بررسی وضعیت آلایندگی این صنعت بودیم.

وی با بیان اینکه شهروندان چمگردان انتظار دارند فولاد سبا به مسئولیت اجتماعی خود در قبال محیط زیست عمل کند، عنوان کرد: شهر چمگردان و فولاد سبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و همجواری آنها امری اجتناب ناپذیر است ولی این همجواری باید به سمت و سویی هدایت شود که هم صنعت با رعایت مباحث زیست محیطی به رشد و بالندگی خود ادامه دهد و هم شهروندان شهر چمگردان از این همسایگی نه تنها متضرر نشوند بلکه به نحو مطلوب و شایسته‌ای منتفع شوند.

شهردار چمگردان خاطرنشان کرد: اگر صنایعی چون فولاد سبا به تعهداتشان در راستای قانون هوای پاک و قوانین زیست محیطی عمل کنند بسیاری از مشکلاتی که امروز شهر و شهروندان چمگردان با آن مواجه هستند مرتفع خواهد شد اما وقتی صنایع وظیفه خود را به درستی انجام ندهد حتماً ناامیدکننده خواهد بود.‌‌‌‌‌‌‌

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.