• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار سده لنجان مطرح کرد:

جان‌آفرینی؛ تبلور ایثار و گذشت خانواده «امیدی»

  • کد خبر : 34498
  • 18 شهریور 1402 - 8:00
جان‌آفرینی؛ تبلور ایثار و گذشت خانواده «امیدی»
شهردار سده لنجان گفت: پدر و مادر این نوجوان اهل سده لنجان با اهدا اعضای حیاتی فرزند دلبندشان به پنج نفر از بیمارانی که از نارسایی قلب، کلیه، کبد و لوزالمعده در رنج بودند حیات دوباره بخشیدند که این اقدام ایثارگرانه، ارزشمند و بزرگ قابل تقدیر و قدردانی است.

حمید شهبازی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: زنده یاد امیرعلی امیدی نوجوان ۱۴ ساله از شهروندان سده لنجان، متأسفانه به دلیل تصادف دچار خون‌ریزی مغزی و در نهایت مرگ مغزی شده بود.

وی با بیان اینکه مصیبت از دست دادن فرزند برای هر پدر و مادری سنگین و جانکاه است، افزود: خانواده امیر علی امیدی علیرغم اینکه بزرگترین ضربه روحی را به دلیل از دست دادن فرزندشان احساس می‌کردند سخاوتمندانه، فریاد سکوت بیماران نیازمند عضو را شنیده و دل‌های پر مهرشان با آن‌ها همنوا شد تا مرهمی بر زخم این بیماران شوند.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه اهدای عضو دادن فرصتی برای حیاتی دوباره به بیمارانی است که شمع وجودشان رو به خاموشی بوده، تصریح کرد: پدر و مادر این نوجوان اهل سده لنجان با اهدا اعضای حیاتی فرزند دلبندشان به پنج نفر از بیمارانی که از نارسایی قلب، کلیه، کبد و لوزالمعده در رنج بودند حیات دوباره بخشیدند که این اقدام ایثارگرانه، ارزشمند و بزرگ قابل تقدیر و قدردانی است.

وی ادامه داد: نام و روح بلند زنده یاد امیرعلی امیدی که پایان زندگی‌اش، آغازی برای زندگی دوباره هموطنانی که مدت‌ها به دلیل نارسایی یکی از اعضای بدنشان در چنگال بیماری اسیر بوده‌اند همواره در دل مسئولان و ساکنین شهر سده لنجان زنده و جاویدان خواهد ماند.

شهبازی با بیان اینکه اقدام خداپسندانه خانواده امیدی گامی در جهت فرهنگ سازی اهدا عضو افراد مرگ مغزی به نیازمندان جامعه بود، اضافه کرد: این اقدام ارزشمند به نوعی ایثار خانواده مرحوم امیر علی امیدی بوده و امیدواریم که با الگو برداری از کار مهم و تأثیرگذار آنها، فرهنگ اهدا عضو در جامعه به خوبی نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اهدای عضو در نجات جان هزاران انسان نیازمند عضو، شهرداری سده لنجان نیز با تکیه بر اقدام ارزشمند شهروندان سده لنجان در مسیر ترویج این اقدام انسان دوستانه و فرهنگ پسندیده گام برداشته تا بتوانیم فرهنگ اهدای عضو را در بین شهروندان نهادینه کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.