• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار سده لنجان مطرح کرد:

فصل کاشت و برداشت برنج در شهر سده لنجان فرصتی برای تقویت گردشگری

  • کد خبر : 34998
  • 28 شهریور 1402 - 7:30
فصل کاشت و برداشت برنج در شهر سده لنجان فرصتی برای تقویت گردشگری
شهردار سده لنجان گفت:«برنج لنجان و مهارت کاشت آن» با تلاش مدیریت شهری سده لنجان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و باید از این ظرفیت نیز برای تقویت گردشگری در این شهر استفاده کرد و فصل کاشت و برداشت برنج در شهر سده لنجان فرصتی است که باید برای معرفی هر چه بیشتر آن برای رسیده به اهداف تعریف شده تلاش کرد.

حمید شهبازی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه برنج همواره به عنوان غذای اصلی مردم به عنوان جوهره زندگی ایرانیان شناخته می‌شود، اظهار کرد: شهرستان لنجان و به تبع آن شهر سده لنجان از سابقه‌ای کهن در کاشت برنج برخوردار است و آواز‌ه‌ی آن را در اسناد تاریخی همچون طومار شیخ بهایی می‌توان جستجو کرد.

وی برنج کاری را بخشی از فرهنگ شهر سده لنجان دانست و افزود: روش‌های کاشت، داشت و برداشت برنج در لنجان با آداب، سنن و فرهنگ بومی این شهرستان درآمیخته که ظرفیت بسیار مناسبی برای تقویت گردشگری کشاورزی در شهر سده لنجان را فراهم کرده که علاوه بر درآمدزایی در حوزه گردشگری، می‌تواند به عنوان درآمد ثانویه‌ای برای کشاورزان نیز تبدیل شود.

شهردار سده لنجان تصریح کرد: «برنج لنجان و مهارت کاشت آن» با تلاش مدیریت شهری سده لنجان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و باید از این ظرفیت نیز برای تقویت گردشگری در این شهر استفاده کرد و فصل کاشت و برداشت برنج در شهر سده لنجان فرصتی است که باید برای معرفی هر چه بیشتر آن برای رسیده به اهداف تعریف شده تلاش کرد.

وی اضافه کرد: گردشگران امروزی نسبت به مسافران سال‌های گذشته با فرهنگ‌های بیشتری آشنا شده و بر همین اساس به دنبال تجربیات جدید هستند. از سوی دیگر به دلیل فرهنگسازی‌های صورت گرفته گردشگران نگران محیط‌زیست و علاقه‌مند به تجربه و لمس فرهنگ اصیل محلی در هنگام سفر شده‌اند.

شهبازی با اشاره به ظرفیت گردشگری غذا در تقویت صنعت گردشگری شهری، عنوان کرد: غذاهایی که با استفاده از برنج لنجان طبخ می‌شوند طعم و چاشنی‌های منحصر به فرد خود را دارند که طرفداران زیادی را نیز به خود جذب کرده از این رو با معرفی آنها می‌توان زمینه جذب گردشگران را برای چشیدن این غذاهای خوش‌رنگ و لعاب به شهر سده لنجان فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش آگاهی گردشگران در خصوص ظرفیت‌های گردشگری شهر سده لنجان در آینده نزدیک شاهد ایجاد تحول در زنجیره ارزش گردشگری در این شهر ساحلی باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.