• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
در آستانه هفته دفاع مقدس؛

کنگره شهدای ذوب آهن و شهدای شهر چرمهین برگزار می‌شود

  • کد خبر : 35058
  • 28 شهریور 1402 - 22:00
کنگره شهدای ذوب آهن و شهدای شهر چرمهین برگزار می‌شود
شهردار چرمهین گفت: کنگره شهدای ذوب آهن و شهدای شهر چرمهین در آستانه هفته دفاع مقدس با همکاری حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید تندگویان شرکت ذوب آهن اصفهان و پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام شهرداری چرمهین روز چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه با حضور سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اجرای محمد رحمان نظام اسلامی برگزار خواهد شد.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت سبب شد انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل شود، اظهار کرد: قیام عظیم امام حسین (ع) فرهنگ ایثار و شهادت را جهانی کرد و ملت ایران نیز در طول ۸ سال دفاع مقدس با پیروی از فرهنگ عاشورایی توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و اجازه ندادند کوچک‌ترین قسمتی از خاک ایران از مرزهای این کشور جدا شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور جاری است، افزود: خانواده شهدا با الگو برداری از سبک زندگی ائمه اطهار به‌گونه‌ای زندگی کردند که توانستند بذر شجاعت را در دل‌های فرزندانشان بکارند و آنها نیز با بصیرتی مثال زدنی فرمان ولی فقیه زمان خود را لبیک گفتند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

شهردار چرمهین تصریح کرد: شهدا در دورانی که بعضی از افراد به دنبال عافیت‌طلبی بودند برای دفاع از وطن مقاومت کرده و جان خود را در این مسیر فدا کردند.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم شناخت فرهنگ ایثار و شهادت که فرمودند: امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اهمیت برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا را دو چندان می‌کند.

ثابت راسخ با بیان اینکه کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان و ۲۹۰ شهید صنعت ذوب آهن و ۱۰۰ شهید صنایع دفاع در سال‌های گذشته در شهر چرمهین برگزار شد، اضافه کرد: شهرداری چرمهین تلاش کرده با برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا و همچنین اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری، برگزاری شب‌های شعر، مسابقات ادبی، نام‌گذاری معابر و بوستان‌ها، بیان تاریخ شفاهی شهدا، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و … یاد شهدا را در دل نسل‌های مختلف از جمله نسل جوان زنده نگه‌دارد.

شهردار چرمهین عنوان کرد: کنگره شهدای ذوب آهن و شهدای شهر چرمهین در آستانه هفته دفاع مقدس با همکاری حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید تندگویان شرکت ذوب آهن اصفهان و پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام شهرداری چرمهین روز چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه با حضور سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اجرای محمد رحمان نظام اسلامی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما مدیون خانواده شهدا و والدین، همسران و فرزندان شهدا هستیم و هر کاری که انجام می‌دهیم در مقابل کارهای آن‌ها ناچیز است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.