• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار سده لنجان:

استقبال چشمگیر شهروندان از حمل و نقل عمومی/تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بستر ساز توسعه است

  • کد خبر : 35266
  • 30 شهریور 1402 - 19:49
استقبال چشمگیر شهروندان از حمل و نقل عمومی/تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بستر ساز توسعه است
شهردار سده لنجان گفت: شهروندان سده لنجان ثابت کرده‌اند که در صورت ایجاد زیر ساخت‌های لازم و فراهم کردن امکانات مناسب، از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری خود استفاده خواهند کرد.

حمید شهبازی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: رشد سریع شهرنشینی و بالا رفتن استفاده از خودروی شخصی طی دهه‌های گذشته، حمل‌ونقل شهری را به یکی از مسائل عمده شهری تبدیل کرده چراکه با افزایش استفاده از خودروهای تک سرنشین نه تنها میزان آلایندگی‌ها بالاتر رفته بلکه افرادی که در معابر سطح شهر تردد می‌کنند در معرض آسیب‌های جدی ترافیکی قرار دارند و سلامتی آنها در معرض خطر است.

وی با بیان اینکه شهر ایمن و دوستدار محیط زیست، شهری است که در آن توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی جریان دارد، افزود: شهرداری سده لنجان با هدف کاهش استفاده از خودروهای شخصی در مسیر بسترسازی، فراهم کردن زیرساخت‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی گام برداشت تا شهروندان به استفاده از وسایل حمل‌ونقل جمعی ترغیب شوند.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه نیاز است شهروندان با حمل‌ونقل عمومی سفرهای درون‌شهری خود را انجام دهند، تصریح کرد: شهرداری سده لنجان با همکاری سازمان حمل و نقل جمعی این شهرستان با هدف توسعه و تقویت‌حمل و نقل درون و بیرون شهری اقدام به بازسازی دو دستگاه اتوبوس با اهدافی چون افزایش ایمنی تردد و همچنین کاهش هزینه و سرعت انتقال شهروندان از مبدا به مقصد کرد.

وی ادامه داد: شهروندان سده لنجان ثابت کرده‌اند که در صورت ایجاد زیر ساخت‌های لازم و فراهم کردن امکانات مناسب، از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری خود استفاده خواهند کرد و امروز شاهد آن هستیم که در ساعات مختلف اتوبوس‌های این شهر مملو از مسافر است.

شهبازی عنوان کرد: با توجه به استقبال شهروندان سده لنجان از استفاده اتوبوس درون و بیرون شهری، شهرداری سده لنجان با تأمین اعتبار مورد نیاز اقدام به خرید یک دستگاه اتوبوس جهت تقویت حمل و نقل عموی شهر کرد.

وی با اشاره به مهندسی خطوط حرکت اتوبوسرانی در شهر سده لنجان، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تدابیری اندیشیده شد تا با مشخص شدن خطوط حرکت اتوبوس‌ها از یک سو سرفاصله حرکت ناوگان اتوبوسرانی شهر سده لنجان کاهش یابد و از سوی دیگر ضمن کمک به حفظ سلامت عمومی، مسائل معیشتی و اقتصادی تاکسیرانان نیز آسیب کمتری ببیند.

شهردار سده لنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده در ادامه مسیر توسعه شهر نیز اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی در شهر سده لنجان رخ دهد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.