• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار سده لنجان خبر داد:

تداوم طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سده لنجان

  • کد خبر : 35420
  • 03 مهر 1402 - 19:03
تداوم طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سده لنجان
شهردار سده لنجان گفت: با هدف تامین امنیت روحی و روانی شهروندان و جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان، طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در دستور کار شهرداری سده لنجان قرار گرفته و در حال اجرا است.

حمید شهبازی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، وجود سگ‌های ولگرد در شهرهای ایران را چالشی جدی پیش‌ روی مدیران شهری دانست و اظهار کرد: زندگی حق همه مخلوقات خداوند است و کسی نباید این حق طبیعی را از موجودات زنده بگیرد، اما وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر آرامش و امنیت شهروندان را بر هم زده است.

وی افزود: امروزه معضل وجود سگ‌های ولگرد تقریباً گریبان‌گیر بیشتر شهرهای ایران را گرفته به‌گونه‌ای که این معضل موجب ترس و نارضایتی شهروندان شده و به نوعی سلامت ساکنین شهرها را تهدید می‌کند.

شهردار سده لنجان غذادهی به حیوانات از سوی شهروندان را امری نادرست دانست و تصریح کرد: سگ‌های بدون صاحب در بسیاری از مواقع از نبود غذا و تغذیه در گرسنگی به سر می‌بردند و به همین علت برای به دست آوردن غذا به سمت شهرها می‌آیند و بیرون گذاشتن زباله در معابر شهر و همچنین غذا دادن برخی شهروندان به سگ‌های ولگرد باعث می‌شود که آنان به حریم شهرها و محل سکونت انسانی نزدیک شده و موجب افزایش ترددشان در سطح شهرها شود.

وی عنوان کرد: در گذشته برای کاهش جمعیت سگ‌ها آن‌ها را معدوم می‌کردند، تا از افزایش جمعیت و ایجاد مشکلات اجتماعی در محیط زندگی انسان‌ها جلوگیری کنند اما این روش سال‌هاست منسوخ شده و به جای آن در بسیاری از شهرهای ایران مدیریت شهری اقدام به زنده‌گیری، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و آموزش همگانی برای کنترل جمعیت سگ‌ها اقدام می‌کنند.

شهبازی رها کردن سگ‌های ولگرد در بیابان‌های مجاور شهر سده لنجان را تهدیدی برای این شهر دانست و ادامه داد: رها سازی سگ‌های ولگرد در بیابان‌های مجاور شهر سده لنجان یکی از چالش‌های پیش روی مدیریت شهری به‌شمار می‌آید چراکه علیرغم جمع‌آوری و ساماندهی این حیوانات شاهد حضور سگ‌های ولگرد در شهر هسیتم و این چرخه دائماً ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هزینه زیادی به شهرداری‌ها بابت ساماندهی سگ‌های ولگرد تحمیل می‌شود، اضافه کرد: با هدف تامین امنیت روحی و روانی شهروندان و جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان، طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در دستور کار شهرداری سده لنجان قرار گرفته و در حال اجرا است.

شهردار سده لنجان خاطرنشان کرد: با اجرای مداوم طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهر سده لنجان در تلاش هستیم ایمنی و سلامت شهروندان و محیط شهر را در مقابل شیوع بیماری‌های قابل انتقال از سگ به انسان حفظ کرده و امنیت شهروندان خصوصا کودکان را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در راستای تأمین رفاه و آسایش شهروندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، یادآور شد: انتظار می‌رود شهروندان برای کمک به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و انتقال آنها به پناهگاه، از غذا دادن به سگ‌ها خودداری کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35420
  • نویسنده : اکرم حسین زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.