• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

آموزش‌های شهروند محور رکن اصلی پیشگیری ازحوادث است

  • کد خبر : 35899
  • 08 مهر 1402 - 9:14
آموزش‌های شهروند محور رکن اصلی پیشگیری ازحوادث است
شهردار زرین شهر گفت: آگاهی مردم از نحوه آمادگی قبل از حوادث و اجرای صحیح آموزش‌هایی که دریافت کرده اند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات ناشی از حوادث خواهد داشت از این رو نیاز است آموزش شهروندان سرلوحه مدیریت شهری قرار گیرد و بازگشایی مدارس فرصت خوبی برای تحقق این مهم مهیا کرده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در آئین بزرگداشت روز آتش نشان در مرکز فرماندهی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر اظهار کرد: هفت مهر ۱۳۵۹، دشمن بعثی پالایشگاه آبادان را بمباران کرد، آتش نشانان بی‌محابا به دل آتش زدند و در حال اطفای حریق بودند که بار دیگر پالایشگاه بمباران شد و آتش نشانان به مقام شهادت نائل شدند.

وی با بیان اینکه هفت مهر روز بزرگداشت بزرگ‌مردانی از جنس تلاش و ایثار است، افزود: ۲۰ سال بعد در سال ۱۳۷۹، روز هفت مهر با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره از خود گذشتگی و حماسه آفرینی آتش نشانان ایران اسلامی در عرصه دفاع مقدس به نام روز آتش نشان نامگذاری شد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: برای نجات جان انسان‌ها باید عاشق و شجاع بود و آتش نشان‌ها همان انسان‌های عاشقی هستند که به رغم خطرناک بودن شغل‌شان به دل حادثه می‌زنند تا بتوانند ضمن حفاظت از جان انسان‌ها، به آنان زندگی دوباره ببخشند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشان‌ها به عنوان فرشتگان نجات با گذشت از جان خود، برای نجات جان انسان‌های دیگر ایثار می‌کنند، ادامه داد: کارشناسان حادثه آتش سوزی را جز فاجعه‌بارترین حوادث می‎‌دانند چراکه خسارت‌های جانی و مالی زیادی را بر جای می‌گذارد، در این بین آتش‌نشان‌ها با ایثار و گذشت دل به آتش زده تا جان مردم را نجات دهند.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه امروزه شماره ۱۲۵ برای خردسالان نیز آشناست، گفت: آتش‌نشان‌ها برای همه اقشار مردم خصوصاً کودکان قابل احترام هستند چراکه آتش‌نشانی‌ها یک سازمان بحران‌مدار به حساب می‌آید که رسالت آن نجات جان و مال انسان‌ها است.

وی اضافه کرد: امروزه خدمات بسیاری توسط آتش‌نشانی به شهروندان ارائه می‌شود تا امنیت و آسایش برای آنان تأمین شود از این رو باید این سازمان باید به تجهیزات به روز مجهز باشد تا بهترین عملیات را در کمترین زمان ممکن به شهروندان ارائه دهد.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه در حوادث، نجات جان حتی یک نفر بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: در حادثه پلاسکو ۱۷ ایستگاه آتش نشانی تهران و حدود ۲۰۰ آتش نشان حضور پیدا کردند تا افرادی که در این ساختمان محبوس شده بودند و ۱۶ شهید در این حادثه تقدیم شد تا جان افراد گرفتار در آتش نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه آتش نشانی شهرداری زرین شهر نیروهای توانمند و خبره‌ای را در اختیار دارد، گفت: در حوادث و اتفاقات اخیر در استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای همجوار نیروهای آتش نشانی و غواصان شهرداری زرین شهر حضور پیدا کرده و می‌کنند تا به نیروهای آتش نشانی دیگر شهرها کمک کنند و این مسئله بسیار ارزشمند است.

اسماعیلی احمدی رکن اصلی پیشگیری از حوادث را نیازمند آموزش‌های شهروند محور دانست و خاطرنشان کرد: آگاهی مردم از نحوه آمادگی قبل از حوادث و اجرای صحیح آموزش‌هایی که دریافت کرده‌اند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات ناشی از حوادث خواهد داشت از این رو نیاز است آموزش شهروندان سرلوحه مدیریت شهری قرار گیرد و بازگشایی مدارس فرصت خوبی برای تحقق این مهم مهیا کرده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.