• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

همه وعده‌ها را به تحقق برجام حواله می‌دادند

  • کد خبر : 39268
  • 09 آبان 1402 - 13:50
همه وعده‌ها را به تحقق برجام حواله می‌دادند
سخنگوی دولت با بیان اینکه هنوز کسری بودجه، تورم ۶۰ درصدی و سایر آمارهای منفی دولت روحانی از یاد مردم نرفته است،گفت: مردم بهانه گیری‌های مستمر مقامات ارشد دولتی سابق در محقق نشدن وعده ها و حواله دادن امورات کشور به برجام و رفع تحریم و اف ای تی اف را فراموش نکرده اند.

به گزارش نبض وطن، پیش از نشست سه‌شنبه‌های «علی بهادری جهرمی» در ساختمان کوثر برگزار می‌شد و امروز سه شنبه ۹ آبان و در آستانه روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی برای نخستین بار در موزه ملی استکبار ستیزی در حال برگزاری است.

بهادری جهرمی در این نشست خبری در خصوص یوم الله ۱۳ آبان گفت: نسل جوان دهه ۸۰ و ۹۰ موتورهای پیشرفت و تحول کشور هستند و باید از ظرفیت آنان جهت آینده‌سازی ایران استفاده کرد. ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روزی برای یادآوری جنایات آمریکا و اقدامات دیکتاتوری آنان با حمایت‌گری از نظام شاهنشاهی است.

سخنگوی دولت گفت: در آستانه سالروز ١٣ آبان هستیم و این ایام یادآور استمرار روحیه استکباری برخی از کشورهای غربی آمریکا و اروپایی است. امروز ملت‌های جهان صف خود را از حامیان تروریسم جدا کردند.

جزئیات تخصیص اعتبارات ویژه به استان کردستان

بهادری جهرمی گفت: در آستانه سفر دور دوم رییس جمهور به استان کردستان هستیم که در این دوره طرح‌های مختلفی افتتاح می‌شود و ١٧٨مصوبه حاصل دور نخست سفر رییس جمهور به این استان بود. ١۶ طرح با اعتبار ٣٢ میلیارد تومان در استان کردستان به بهره‌برداری خواهد رسید. در تخصیص اعتبارات به این استان تخصیص ویژه ای دیده شده است.

بهادری جهرمی درباره اتفاقات اخیر در غزه گفت: آمریکا و برخی از متحدانش تلاش کردند تحریف تاریخی شکل دهند و هویت جعلی رژیم صهیونیستی را مخفی کنند عملیات طوفان و این فجایع اخیر واقعیت رژیم را برای جهانیان زنده کرده است، برای مردم ادعاهای دروغ آنها در حمایت از حقوق بشر محرز شد.

بهادری جهرمی درباره نهمین مقصد سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم گفت: رئیس جمهور در امتداد سفرهای استانی دور دوم، برای سومین بار به استان کردستان سفر می‌کنند که سفر اول در دور اول سفرهای استانی و سفر دوم افتتاح پروژه سامانه آبرسانی سنندج بود.

وی افزود: سفر اول ۱۷۸ مصوبه با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان داشت و اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است. همچنین از این میزان حدود هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان تخصیص یافت و خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ جهش اعتبار زیاد بود و با ۴۶ درصد رشد، مجموع اعتبارات به سه هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۶ طرح در استان کردستان با بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال به پایان رسیده که مهمترین آن راه آهن تهران-همدان- سنندج بود و طرحی که ۱۷ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بهادری جهرمی این را گفت که در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه‌های ریلی، فرودگاهی، تصفیه خانه آب، شهرک صنعتی به ارزش روز در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید

به گفته سخنگوی دولت ۲۶ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های پیشرفت و عدالت استانی پرداخت شده است و سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای حمایت از تولید و اشتغال موضوع تبصره ۱۸ قانون و بودجه سال ۱۴۰۲، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان را تخصیص داده است. همچنین از محل حقوق دولتی معادن نیز مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این تبصره تخصیص داده شده است.

وی توضیح داد که ۲۶ هزار میلیارد تومان طی ۳ مرحله تخصیص داده و ۲۰ هزار میلیارد تومان آن دیروز تخصیص داده شده است.

منتقدان دولت در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس با ادبیات ادعایی سعی در جلب مخاطب داشته باشند

تورم ۶۰ درصدی در دولت روحانی را فراموش نشدنی است / همه وعده‌ها را به تحقق برجام حواله می‌دادند

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره بیانیه اخیر حزب اعتدال و توسعه گفت: این طبیعی است که جریان‌های سیاسی خصوصاً منتقدان دولت در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس با ادبیات اینچنینی سعی در جلب مخاطب داشته باشند؛ اما حافظه تاریخی مردم ما به خوبی گواه نادرستی داده‌های ارائه شده توسط این افراد است.

وی ادامه داد: مردم هنوز آمار فوتی‌های چندصدتایی در روز ناشی از کرونا را در دولت گذشته فراموش نکرده‌اند.هنوز کسری بودجه، تورم ۶۰ درصدی و سایر آمارهای منفی از یاد مردم نرفته است. مردم بهانه گیری‌های مستمر مقامات ارشد دولتی سابق در محقق نشدن وعده‌ها و حواله دادن امورات کشور به برجام و رفع تحریم و اف ای تی اف را فراموش نکرده‌اند.

سخنگوی دولت افزود: این‌ها همه بیانگر عملکرد نامطلوب متولیان وقت و منتقدان فعلی است.

مبلغ وام روستایی ٣.۵ برابر افزایش یافت

سخنگوی دولت از افزایش ٣.۵ برابر مبلغ وام روستایی خبر داد و گفت: این تسهیلات حدود سه و نیم برابر شده و به مبلغ ٣۵٠ میلیون تومان افزایش یافت و روستاییان با دریافت این وام با نرخ سود ۵ درصد امکان برای ساخت و ساز خواهند داشت.

کاهش مشکلات و مسائل مردم به حضور و مشارکت مردم کمک بیشتری می‌کند

سخنگوی دولت درباره اقدامات انجام شده دولت برای پیشبرد امر انتخابات و راهبردهای چهارگانه رهبری گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات سیاست کلی جمهوری اسلامی است و دولت هم مانند دیگر موضوعات که نقش و جایگاه اصلی برای مردم قائل بوده و هست تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده است.

بهادری جهرمی درباره تصویب آیین‌نامه‌ای برای دسترسی برابر همه داوطلبان جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای عمومی و دولتی گفت: بر این اساس داوطلبان انتخابات می‌توانند از رسانه‌ها، سامانه‌ها و درگاه‌هایی که در اختیار دستگاه‌های دولتی است، استفاده کنند.

وی افزود: اما جز این اقدامات، دولت معتقد است مهمترین کمکی که می‌تواند به هرچه بالاتر رفتن مشارکت داشته باشد، برطرف کردن مشکلات پیش‌روی مردم است. هرچه مشکلات و مسائل مردم کمتر شود این امر به حضور و مشارکت مردم کمک بیشتری می‌کند.

قانونگذار صلاحیت قیمت گذاری خودرو را به شورای رقابت تفویض کرده است

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت غیر رسمی برخی خودروها گفت: قانونگذار صلاحیت قیمت گذاری خودرو را به شورای رقابت تفویض کرده است در حوزه خودرو آنچه که در حیطه دولت است اصلاح عملکرد شرکت‌های خودرو سازی و افزایش تولید خودرو بود که سال گذشته ۵٩ درصد افزایش یافت و امسال هم این روند تداوم دارد.

اولویت اول دولت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام پرهیز از طرح جدید است

بهادری جهرمی درباره طرح‌های ناتمام گفت: سیاست نخست دولت در این زمینه اصل بر آن است که کلنگی بر زمین زده نشود مگر در جایی که اولویت اساسی کشور باشد حل تنش‌های آبی اولویت دولت است. گزینه دوم اولویت بندی طرح‌های نیمه تمام است و سومین روش استفاده از روش‌های مشارکت عمومی غیردولتی با همکاری بخش خصوصی است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری به کاهش نرخ بیماری در تابستان اشاره کرد و گفت که این آمار به زیر ۸ درصد رسید البته در چند سال اخیر شاهد خشکسالی‌های پی در پی بودیم که موجب کاهش اشتغال در این بخش شده است.

نگاه ویژه آیت الله رییسی به کاهش آسیب‌های اجتماعی

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در زمینه نگاه دولت و رییس جمهور در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: رئیس جمهور و دولت سیزدهم برای حل مسائل اجتماعی نگاه ویژه دارند و با تقسیم کاری انجام شده همه دستگاه‌های مربوطه و کمیته‌های تخصصی هم فعال شدند که با برنامه و زمان بندی، طرح‌های مختلف را در حال انجام و پیگیری است. البته همکاری سازنده قوا از جمله قوه قضائیه برای کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی بسیار اثر گذار است.

سخنگوی دولت درباره سهم ١۵ درصدی اقتصاد دیجیتال دولت در لایحه برنامه هفتم هم گفت: دولت در این لایحه هدف گذاری کرده است تا به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال دست یابد البته متن نهایی آن تصویب نشده است.
بهادری جهرمی اضافه کرد که دولت هدف گذاری روشنی هم برای حوزه دیجیتال و توسعه شبکه فیبر نوری و پنجره دولت هوشمند دارد که انشاالله با نهایی شدن متن لایحه و با همکاری وزارت خانه‌های مختلف و دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=39268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.