• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان مطرح کرد:

لزوم ثبت جشنواره‌ بِه باغبادران در تقویم گردشگری کشور

  • کد خبر : 39799
  • 12 آبان 1402 - 10:21
لزوم ثبت جشنواره‌ بِه باغبادران در تقویم گردشگری کشور
رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت: ثبت جشنواره بِه باغبادران درتقویم گردشگری استان و کشور می تواند به طبیعت گردان کمک کند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای حضور در این برنامه را داشته باشند.

احمد فتحی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: جشنواره به باغبادران علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم شهرستان و گردشگران منطقه،از چند نظر قابل توجه است و  در اولین نگاه می‌توان به جذب گردشگران در فصل پاییز اشاره کرد.

وی افزود: معمولا در فصل پاییز و زمستان با کاهش حضور گردشگران در باغبادران مواجه هستیم و برگزاری رویدادهایی چون جشنواره بِه می تواند باعث توسعه حضور گردشگران در فصول مختلف در این شهر شود.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت هدفمند سازی حضور گردشگران، تصریح کرد: گردشگران در این رویداد با هدف آشنایی و خرید محصولات بِه در باغبادران حضور یافته و این موضوع باعث رونق اقتصادی شهر می شود.

وی ادامه داد: بهره مندی تاسیسات گردشگری منطقه نیز از دیگر مزایای برگزاری این جشنواره است که موجب رشد و توسعه گردشگری کشاورزی در منطقه خواهد شد .

فتحی اضافه کرد: باید توجه داشت که بخش باغبهادرن با دارا بودن حدود ۴۵ کیلومتر ساحل رودخانه زاینده رود که جریان دائمی آب را در آن شاهد هستیم مستعد توسعه گردشگری کشاورزی بدون بارگزاری جدید بر رودخانه است که باید برنامه‌ریزی جهت دستیابی به مهم انجام شود.

وی عنوان کرد:  ثبت جشنواره بِه باغبادران درتقویم گردشگری استان و کشور می تواند به طبیعت گردان کمک کند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای حضور در این برنامه را داشته باشند.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جشنواره بِه در نقاط دیگری از کشور نیز برگزار می‌شود می‌توان با هماهنگی با متولیان سایر جشنواره‌های بِه کشور ،ازظرفیت های مشترک استفاده کرد تا به یک برنامه جامع در حوزه برگزاری جشنواره های بِه در کشور دست پیدا کرد.

وی متذکر شد: امیدواریم با استمرار این قبیل برنامه‌ها شاهد توسعه پایدار صنعت گردشگری شهرستان لنجان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=39799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.