• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره بومی محلی سبب افزایش نشاط اجتماعی و رونق تولید می‌شود

  • کد خبر : 39812
  • 12 آبان 1402 - 13:37
برگزاری جشنواره بومی محلی سبب افزایش نشاط اجتماعی و رونق تولید می‌شود
شهردار باغبادران گفت: بخشی از ماهیت باغبادران وابسته به تولید محصولات باغی این شهر است.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: جشنواره‌ها و رویدادهای مناسبتی، بومی و محلی با هدف‌های مختلفی ازجمله تقویت نشاط اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی ، هنری ، ورزشی و… برگزار می‌شوند و برهمین اساس اینگونه جشنواره‌ها به عنوان ابزاری برای توسعه گردشگری در جهانی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: جشنواره‌های محلی نقش بسزایی را در معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در راستای جذب نظام‌مند گردشگران ایفا می‌کنند و در معرفی بهتر این ظرفیت‌ها بسیار موثر هستند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: آداب و رسوم کهن هر منطقه به عنوان بخشی از فرهنگ‌ ساکنین آنها باعث مباهات است و علاوه بر اینکه نسل امروز را متوجه آئین‌های اصیل گذشته می‌کند آنان را به پایبندی به این آداب تشویق کرده و زمینه را برای حفظ و بقای فرهنگ فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌هایی محلی باعث احیای سنت‌های نیک و معرفی هر چه بهتر فرهنگ، آداب و رسوم آن خطه می‌شود و این مهم تقویت دانش و آگاهی گردشگران نسبت به تعیین مقصد خود و در نتیجه افزایش توریست و پیشرفت گردشگری را بدنبال داشته و باعث افزایش اشتغال، درآمد و توانمند سازی ساکنین آن دیار می‌شود که ثمره آن آبادانی شهر ها و روستاها است.

امینی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بومی محلی سبب افزایش صادرات و رونق تولید می‌شود، یادآور شد: معمولا در کنار برنامه‌های اصلی اینگونه جشنواره، برنامه های جانبی همچون معرفی و فروش محصولات محلی و صنایع دستی منطقه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد که به این واسطه مردم محلی می‌توانند تولیدات و صنایع دستی خود را در غرفه‌های مختلف به نمایش گذاشته و گردشگران با خرید اینگونه محصولات به درآمدزایی و تقویت اقتصاد شهروندان کمک خواهند کرد.

وی اضافه کرد: شهر تاریخی، فرهنگی و گردشگری باغبادران از مقاصد گردشگری ملی به‌شمار می‌آید که دارای ماهیت استراتژیک در گردشگری استان بوده و عمده گردشگران برای استفاده از فضای طبیعی، بیشه زارها و همچنین استفاده از طراوت زاینده رود همیشه روان به این شهر سفر می‌کنند.

شهردار باغبادران عنوان کرد: کشاورزان باغبادران در باغات زیبای این شهر محصولات قابل توجهی از جمله گردو ، بادام ، سیب و بِه را تولید کرده که هر کدام از این محصولات از کیفیت و مرغوبیت خاصی در بازارهای میوه برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از ماهیت باغبادران وابسته به تولید محصولات باغی این شهر است، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از یک هزار تن «بِه» مرغوب و خوش عطر و طعم از باغات این شهر برداشت می‌شود که علاوه بر صادرات داخلی و خارجی، بخشی از گردشگران نیز برای تهیه اینگونه محصولات به باغبادران سفر می‌کنند.

امینی گفت: نیمه آبان‌ماه پایان فصل برداشت محصول «بِه» در باغبادران است که مدیریت شهری به شکرانه آن و در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این شهر و همچنین با هدف ایجاد همبستگی اجتماعی، رونق اقتصادی، غنی سازی اوقات فراغت، هم افزائی بومی و احیای شادی در جامعه خسته از کار و سختی‌های معیشت دومین جشنواره بِه باغبادران را برگزار کرد.

وی یادآور شد: در کنار عرضه محصولات باغات و فرآورده های سنتی آن که باعث تقویت بنیه کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی شهر و بخش می‌شود طی سه روز گذشته با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و شاد سعی در ایجاد شادابی و نشاط در بین شهروندان کرده و خوشبختانه این جشنواره مورد توجه قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=39812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.