• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی شهر باغبادران:

جشنواره‌های بومی و محلی نقش بسزایی در احیای سنت‌های کهن دارند

  • کد خبر : 40343
  • 15 آبان 1402 - 8:34
جشنواره‌های بومی و محلی نقش بسزایی در احیای سنت‌های کهن دارند
عضو شورای اسلامی شهر باغبادران گفت: جشنواره بِه فرصتی برای دیده شدن هنر بانوان شهر و همچنین معرفی محصولات باغی و کشاورزی است.

مرضیه پولادی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه جشنواره‌های بومی و محلی نقش بسزایی در احیای سنت‌های کهن دارند، اظهار کرد: جشنواره بومی محلی یکی از جلوه‌های نقش‌آفرینی زنان ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله تولید، اشتغال، کمک به معیشت خانواده و… است چراکه این قشر مؤثر توانسته‌اند هنرهای اصیل و غنی زادگاه خود را به همگان نشان داده و با گسترش آن، از نابودی بخشی از تاریخ و فرهنگ جلوگیری کنند.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف موجب معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرها و روستاهای ایران، توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصادی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و انگیزه بیشتر در میان شهروندان، کشاورزان و تولیدکنندگان می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر باغبادران تصریح کرد: جشنواره بِه فرصتی برای دیده شدن هنر بانوان شهر و همچنین معرفی محصولات باغی و کشاورزی است.

وی گردشگری غذا را پتانسیل پنهان صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: از میوه بِه محصولات فرآوری شده چون مربا، چای، دمنوش و… تهیه می‌شود و همچنین یکی از غذاهای سنتی شهر باغبادران دمپخت بِه بوده که طعم و مزه منحصر به فردی را داشته و با دستان هنرمند زنان این دیار طبخ می‌شود.

پولادی اضافه کرد: گردشگری غذا طی سال‌های اخیر مورد اقبال در صنعت گردشگری قرار گرفته است و پرداختن به این مهم در شهر باغبادران می‌تواند سفر به این شهر را در کنار استفاده از طبیعت بکر با تجربه طعم غذاهای بومی و محلی مبدل کند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت برگزاری اینگونه جشنواره‌ها علاوه بر معرفی هرچه بیشتر شهر و جذب گردشگر، فرصت بسیار خوبی برای کسب درآمد بانوان و باغداران و کشاورزان است که در نهایت ثمره آن تقویت اقتصاد شهر و شهروندان است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=40343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.