• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر دفاع آمریکا: جنگنده‌های اف ۱۵ به انبار اسلحه در شرق سوریه حمله کردند

  • کد خبر : 40841
  • 18 آبان 1402 - 3:39
وزیر دفاع آمریکا: جنگنده‌های اف ۱۵ به انبار اسلحه در شرق سوریه حمله کردند
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد به دستور جو بایدن رئیس جمهور یاین کشور دو جنگنده اف-۱۵ آمریکا به یک انبار اسلحه در شرق سوریه حمله کردند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای ادعا کرد: نیروهای آمریکایی به دستور بایدن به تاسیساتی در شرق سوریه حمله کردند که نیروهای سپاه پاسداران ایران و گروههای وابسته از آن استفاده می کردند.

رئیس پنتاگون گفت: این حمله توسط دو فروند جنگنده اف ۱۵ آمریکایی و در پاسخ به مجموعه ای از حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام شد.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: برای رئیس جمهور آمریکا هیچ اولویتی بالاتر از امنیت نیروهای آمریکا وجود ندارد و ایالات متحده از خود، نیروها و منافع خود دفاع خواهد کرد.

وی در عین حال مدعی شد خواهان کاهش تنش هستیم و نیروهای آمریکایی به انجام ماموریت های ضد داعش در عراق و سوریه ادامه خواهند داد.

این در حالی است که به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، منابع میدانی به این شبکه خبری گفته اند که بخش شق شهر دیرالزور در شرق سوریه هدف چهار فروند موشک آمریکا قرار گرفت.

براساس گزارش میدانی از دیرالزور، این شهر از سمت خیابان پورسعید، هرابش هدف حمله موشکی قرار گرفت به طوری که دود از منطقه هدف قرار داده شده به هوا بلند شده است. در این حمله یک نانوایی و یک انبار خالی هدف قرار گرفته شده است.

در همین رابطه یک مقام پنتاگون به شبکه «الجزیره» گفت که بعد از این حمله هوایی بود که نیروهای آمریکایی در منطقه الشدادی هدف حمله قرار گرفتند.

شبکه المیادین گزارش داد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور، هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته است.

این حمله ساعاتی پس از حمله نیروهای مقاومت اسلامی عراق به پایگاه الحریر محل استقرار نظامیان آمریکایی در اربیل کردستان عراق صورت می گیرد.

در روزهای گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. مقاومت اسلامی عراق به دنبال حملات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده بود که پایگاه‌های آمریکایی را در منطقه  مورد هدف قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن  اعلام کرد: از ۱۷ اکتبر تاکنون دستکم ۴۰ حمله به نیروهای آمریکایی انجام شده که ۲۲ حمله در عراق و ۱۸ حمله در سوریه بوده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=40841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.