• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار باغبادران خواستار شد؛

بازنگری در طرح جامع شهرباغبادران

  • کد خبر : 4158
  • 01 دی 1399 - 4:25
بازنگری در طرح جامع شهرباغبادران
نشست بررسی مشکلات طرح جامع پیشنهادی شهر باغبادران با هماهنگی نماینده محترم مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی این شهر با مدیر کل طرح های توسعه و عمران شهری وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی در نشست با مدیر کل طرح های توسعه و عمران شهری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: شهر باغبادران از جمله شهرهای خاص استان اصفهان با شهرت گردشگری و میهمان پذیری است به که با توپوگرافی خاص در بالادست محل برداشت آب آشامیدنیِ بخش عظیمی از جمعیت کشور و همچنین آب مورد نیاز کشاورزی و صنایع بزرگ ایران قرار دارد و این مسئله باعث شده که رودخانه زاینده رود در این شهر همیشه جاری باشد.
وی افزود: شهر باغبادران به دلیل تلفیق رودخانه زاینده رود، کوه و دره و مزارع و باغات و بیشه زاران از توپوگرافی خاصی برخوردار بوده و برهمین اساس به عنوان یک باغ شهر از دیر باز مقصد گردشگران سراسر میهن اسلامی بوده و نوع توپوگرافی شهر سبب شده این شهر ساحلی تفاوتهای اساسی با سایر شهرهای ایران داشته باشد.
شهردار باغبادران تصریح کرد: با توجه به این تفاوت ها حفظ وضعیت موجود و تلاش برای توسعه این شهر با ویژگی های منحصر به فرد خود نیازمند برنامه ریزی ویژه و کارشناسانه ای است که متاسفانه در طراحی طرح جامع شهر به آن توجه نشده است.
وی ادامه داد: طرح جامع شهر باغبادران نه تنها هیچ تفاوتی با دیگر شهرهای ایران ندارد بلکه ایرادات اساسی و فراوانی در آن وجود دارد، نباید فراموش کرد بررسی طرح جامع باغبادران از سال ۱۳۸۷ تاکنون به طول انجامیده و از این جهت کارایی خود را از دست داده است.
امینی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادران در طول مدت گذشته پیگیر بازنگری و به هنگام سازی اطلاعات و مطالعات طرح جامع این شهر بوده اند و چنانچه مشکلاتی که این طرح از نظر شکلی، ماهوی و ضوابط دارد اصلاح نشود در آینده، شهر و شهروندان با معضلات بسیاری مواجه خواهند شد.
وی عنوان کرد: در جلسات مختلفی که تاکنون برگزار شده ایرادات مذکور توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر مطرح و قول مساعد نیز جهت رفع آنها از سوی مسکن و شهرسازی داده شده است.
شهردار باغبادران یادآور شد: در جلسه نهائی شورای عالی شهرسازی موارد و چالش های پیش روی طرح جامع شهر باغبادران توسط نماینده مردم لنجان در مجلس ، شهردار و … مطرح شد و دبیر وقت شورا نیز وعده رفع ایرادات را داد اما در متن مصوبه هیچ اشاره ای به آن نشده بود.
وی متذکر شد: با توجه به اهمیت موضوع نماینده وقت مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیریت شهری باغبادران با مکاتبات متعدد این مسئله را یادآور شدند که صورتجلسه با مذاکرات جلسه شورای عالی در تناقض است اما متاسفانه پیگیری های انجام شده تاکنون بی حاصل سپری شده است.
امینی خاطرنشان کرد: در صورت عدم اصلاح طرح جامع و بازبینی و به روز رسانی اطلاعات آینده این شهر بر مبنای طرح جامع پیشنهادی آبستن حوادث مختلف خواهد بود نیاز است با نگاهی کارشناسی شده ارجاع طرح به استان جهت بررسی و بازبینی طرح و یا اصلاح آن قبل از ابلاغ انجام گیرد چراکه در طرح تفصیلی امکان اصلاح این چالش ها وجود نخواهد داشت.
گفتنی است با تاکید نماینده مجلس در خصوص نگرانی های شورای اسلامی شهر و شهردار باغبادران از طرح جامع پیشنهادی، با قول مساعد مدیر کل طرح های توسعه و عمران شهری وزارت عمران و شهرسازی مقرر شد این طرح به استان ارجاع تا طرح جامع باغبادران قبل از ابلاغ مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4158
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.