• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان: مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای بهبود شرایط تولید ضروری است

  • کد خبر : 41724
  • 25 آبان 1402 - 10:01
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان: مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای بهبود شرایط تولید ضروری است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اجرای قاطعانه احکام قضائی بسیار راهگشا است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هزینه جرم قاچاق برای قاچاقچیان افزایش یابد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان اصفهان، سیدمحمد موسویان در جلسه کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: اجرای احکام مهمترین مرحله دادرسی است و اثرگذاری احکام قضائی در این مرحله نمایان می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز، نبود دسترسی به متهمان و توقیف اموال آنها در مرحله اجرای احکام است و به همین دلیل باید در مراحل اولیه تشکیل پرونده به گونه‌ای عمل شود که در اجرای احکام دچار مشکل نشویم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با تاکید بر اصل پیشگیری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اجرای قاطعانه احکام قضائی بسیار راهگشا است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هزینه جرم قاچاق برای قاچاقچیان افزایش یابد.

وی ادامه داد: به طور معمول، قاچاقچیان کالا و ارز به صورت هماهنگ فعالیت دارند و اعضای این کمیته نیز باید با هماهنگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی در جهت مبارزه و مقابله همه جانبه با قاچاق بسیج شوند.

موسویان خاطرنشان کرد: رویکرد مقابله باید در جهت حمایت از تولید داخل و رفع موانع آن باشد و دستگاه‌های متولی از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای احکام پرونده‌های مربوط به مبارزه با قاچاق استفاده کنند و عزم دستگاه قضائی در این خصوص جدی است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=41724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.