• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر؛

توجه به پیوست های زیست محیطی در بازسازی کارخانه بازیافت لنجان

  • کد خبر : 4228
  • 17 دی 1399 - 15:29
توجه به پیوست های زیست محیطی در بازسازی کارخانه بازیافت لنجان
شهردار زرین شهر گفت: با تغییر خط بازیافت زباله شاهد افزایش راندمان کاری، تفکیک بهتر مواد قابل بازیافت، کاهش مواد دفنی و در ادامه حفظ محیط‌زیست سالم خواهیم به گونه ای که براساس گزارشات ارائه شده حجم پسماند دفنی از ۷۰ درصد به کمتر از ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی بازیافت پسماندهای شهری باعث جلوگیری از آلودگی محیط زیست می شود، اظهار کرد: انباشت زباله و سرازیر شدن شیرآبه‌ها دل طبیعت سبب به عنوان یک تهدید زیست محیطی شناخته می شود چراکه سبب آلودگی خاک و سفره‌های آب های زیرزمینی شده و خطرات زیست محیطی جبران ناپذیری را برای ساکنان آن منطقه ایجاد می کند.
وی نهادینه شدن تفکیک زباله در مبداء را گامی موثر در مدیریت پسماند دانست و افزود: امروزه به دلایل مختلف شاهد افزایش پسماند شهری هستیم از طرفی برخی شهروندان همچنان تفکیک زباله در مبداء و ساعات قرار دادن زباله در زمان جمع آوری را نادیده می گیرند و برهمین اساس شاهد رهاسازی زباله ها در خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهری هستیم که علاوه بر مشکلات زیست محیطی این مسئله چهره نازیبایی از شهر را به نمایش می گذارد.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه شهرداری ها همه ساله هزینه های بسیار بالایی را برای جمع آوری و دفع پسماند صرف می کنند، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود در شهرستان لنجان روزانه ۲۵۰ تن زباله تولید می شود که پس از جمع اوری توسط نیروهای زحمتکش خدمات شهری شهرداری در نهایت به سایت شرکت بازیافت لنجان جهت پردازش منتقل می شود.
وی با اشاره به نقش کارخانه بازیافت زباله شهرستان لنجان در کاهش معضلات زیست محیطی، ادامه داد: در فرایند مدیریت پسماند‌های شهری، تحلیل هزینه و در نظر گرفتن فواید محیط‏زیستی و بهداشتی حاصل از بازیافت زباله خصوصا برای حفظ منافع نسل های اینده از اهمیت بالایی برخوردار است و برهمین اساس کارخانه بازیافت زباله نیز در تحقق این اهداف از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
محمدی اضافه کرد:در حال حاضر یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها با توجه به تولید انبوه پسماند، مدیریت جمع آوری زباله تَر و خشک و پردازش و دفن آنهاست، برهمین اساس تجهیز و نظم بخشیدن به فعالیت شرکت بازیافت در دوره پنجم مدیریت شهری توسط شهرداران شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان مورد توجه قرار گرفت.
وی عنوان کرد: در گام نخست اصلاح وضعیت سایت شرکت بازیافت شهرستان لنجان جز اولویت ها قرار گرفت چراکه کارگران کارخانه بازیافت زباله در شرایط سخت و طاقت فرسا مشغول کار هستند و حفظ سلامت کارگران فعال در سالن بازیافت هنگام انجام عملیات تفکیک برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار بود از این رو شاهد اصلاح محل استقرار و فعالیت آنان هستیم.
شهردار زرین شهر با اشاره به مستحکم سازی سوله پردازش زباله شرکت بازیافت لنجان، خاطرنشان کرد: مستهلک بودن ماشین‌آلات کارگاهی و صنعتی فعال در سایت شرکت بازیافت شهرستان لنجان نیز یکی دیگر از مشکلات پیش روی فعالیت این مجموعه بود از این رو اقدامات لازم جهت اصلاح و بهبود عملکرد دستگاه ها نیز آغاز شد و امروز شاهد اصلاح دستگاه ترمیناتور و اضافه شدن سرند جدید با طول ۹.۵ متر همراه تیغه‌های بیشتر هستیم.
وی یادآور شد: با تغییر خط بازیافت زباله شاهد افزایش راندمان کاری، تفکیک بهتر مواد قابل بازیافت، کاهش مواد دفنی و در ادامه حفظ محیط‌زیست سالم خواهیم به گونه ای که براساس گزارشات ارائه شده حجم پسماند دفنی از ۷۰ درصد به کمتر از ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4228
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.