• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین شهر مطرح کرد؛

خشکاندن لاگون های کارخانه ذوب آهن خط قرمز شورای شهر

  • کد خبر : 4232
  • 18 دی 1399 - 3:02
خشکاندن لاگون های کارخانه ذوب آهن خط قرمز شورای شهر
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: خواسته شهروندان و نمایندگان آنان در پارلمان شهری خشکاندن لاگون ها و الحاق این اراض به شهر است.

به گزارش نبض وطن، علی سلیمیان در نشست اعضاء شورای اسلامی زرین شهر با امام جمعه این شهر اظهار کرد: موضوع انتقال فاضلاب شهرهای نجف اباد، فلاورجان و فولادشهر به کارخانه ذوب اهن حدود هفت ماه پیش مطرح شد که با توجه به اهمیت موضوع این مسئله را با فرماندار شهرستان لنجان در میان گذاشتم.
وی افزود: عملا طی ما های گذشته نه تنها تحقیق و تفحصی در این خصوص صورت نگرفت بلکه موضع‌گیری خاصی نیز در این خصوص شاهد نبودیم .
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه با توجه درخواست مکرر شهروندان نامه ای از سوی شورای شهر در خصوص شفاف سازی این پروژه به ذوب اهن ارسال شد، تصریح کرد: کارخانه ذوب اهن میهمان مردم شهرستان لنجان به شمار می‌اید اما متاسفانه حرمت صاحب‌خانه را نگه نداشته و هیچگونه پاسخی به این مکاتبه نداشت که قطعا بی احترامی به شهروندان زرین شهر به شمار می آید.
وی با بیان اینکه زرین شهر از همه طرف محدود بوده و زمینی برای توسعه واحداث مسکن در اختیار ندارد، گفت: در زمان فعالیت نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس دهم بحث الحاق اراضی لاگون ها به زرین شهر مطرح بود و نباید فراموش کرد تنها راه توسعه شهر نیز به سمت شمال وشمال شرق زرین شهراست.
سلیمیان خواستار ارائه مستندات و مدارک فنی پروژه انتقال پساب فاضلاب به ذوب آهن شد و ادامه داد: با اجرای پروژه انتقال پساب فاضلاب به کارخانه ذوب آهن قطعا مجددا لاگون ها آبگیری خواهد شد که باردیگر خطر آلوده کردن آب های زیر زمینی، انتشار بوی مشمئز کننده و… را در زرین شهر به همراه خواهد داشت و این درحالیست که خواسته شهروندان و نمایندگان آنان در پارلمان شهری خشکاندن لاگون ها و الحاق این اراض به شهر است.
وی با بیان اینکه متاسفانه الودگی تنها دریافتی شهرستان لنجان از فعالیت کارخانه ذوب آهن است، گفت: طی روزهای اخیر نامه ای به مدیر کل امور مالیاتی استان ارسال شده که در ان کوره بلند، فولادسازی،ککسازی، اگلامراسیون کارخانه ذوب اهن از لیست آلایندگی خارج شده که این مسئله جای سوال دارد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر اضافه کرد: به واسطه فعالیت کارخانه ذوب اهن در شهرستان لنجان علاوه بر آلودگی زیست محیطی، به زیرساخت های شهر نیز ضربه های فراوانی وارد می شود و این درحالیست که سود این به صورت ملی تقسیم می شود از این رو انتظار می رود توازنی در ارائه خدمات به شهرهای همجوار این صنعت وجود داشته باشد.
وی با انتقاد از اداره محیط زیست شهرستان لنجان، عنوان کرد: متاسفانه برخی مسئولان شهرستان لنجان در قبال اقدامات ذوب اهن واکنشی از خود نشان نداده اند و عدم پاسخگویی شفاف اداره محیط زیست شهرستان لنجان نیز در خصوص برخی مباحث مطرح شده از سوی اعضاء شورای شهر در خصوص مباحث زیست محیطی ذوب اهن نیز جای سوال دارد.
سلیمیان خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سال ها و پیگیری های متعدد کارخانه ذوب اهن همچنان اراده ای برای حل مشکلات اراضی موسوم به غرب دانشگاه پیام نور ندارد و این درحالیست که شهروندان به دلیل نبود زمین به شهرهای همجوار مهاجرت کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4232
  • نویسنده : حامد سلیمیان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.