• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر؛

کلاف سردرگم اثرات زیست محیطی انتقال پساب ذوب آهن به زرین شهر

  • کد خبر : 4247
  • 18 دی 1399 - 2:42
کلاف سردرگم اثرات زیست محیطی انتقال پساب ذوب آهن به زرین شهر
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: شفاف سازی درخصوص اهداف و نوع انتقال پساب فضلاب، میزان انتقال، مشکلات زیست محیطی و… همچنین تعیین تکلیف انتقال پسابی که از زرین شهر خریداری شده است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش نبض وطن، سعید نادی زاده در نشست اعضاء شورای اسلامی زرین شهر با امام جمعه این شهر اظهار کرد: براساس نظر کارشناسان یکی از مهمترین عوامل موثر در ایجاد آلودگی هوا و همچنین برخی مشکلات زیست محیطی فعالیت صنایع است و این مسئله در زرین شهر به خوبی قابل مشاهده است.
وی افزود: امروز خطه طلایی ایران به دلیل میزبانی از صنایع بزرگ به شدت تحت تاثیر آلاینده های زیست محیطی و آلودگی هوا قرار دارد و یکی از مباحثی که امروز باعث گلایه مندی شهروندان شده است انتقال پساب دیگر شهرهای استان به کارخانه ذوب اهن و در نهایت لاگون های این صنعت مادر است.
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که کارخانه ذوب آهن با زکاوت اقدام به اجرای فازهای مختلف پروژه های خود در نقاط مختلف با هدف انتقال پساب فاضلاب کرده تا در نهایت بتواند پازل فعالیت های خود را تکمیل کند.
وی ادامه داد: این کارخانه برای اینکه در برخی نقاط نیاز به حفاری و اخذ مجوز نداشته باشد لوله های انتقال پساب فاضلاب را در کف زهکش قرار داد و تا استخر ذخیره پساب این پروژه را انجام داده است.
نادی زاده اضافه کرد: تحقیق در خصوص برخی اقدامات کارخانه ذوب اهن که بر مباحث شهری تاثیرگذار است حق مسلم شهروندان و مسئولان بوده و پاسخگویی این صنعت و رفع معایب اقدامات صورت گرفته از سوی آنان در منطقه نیز از جمله حقوق مردم به شمار می‌اید.
وی عنوان کرد: نمایندگان شهروندان زرین شهر براین باور هستند که در کنار تحقیق و تفحص و بررسی کارشناسای شده مشکلات زیست محیطی انتقال پساب فاضلاب دیگر شهرها به خطه طلایی ایران اعضاء شورای شهر باید پاسخگوی مردم باشیم حال باید سوال کرد چرا کارخانه ذوب آهن پاسخی به مکاتبه شورای شهر در خصوص انتقال فاضلاب شهرهای نجف آباد، فلاورجان و فولادشهر نداده است.
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: شفاف سازی درخصوص اهداف و نوع انتقال پساب فضلاب، میزان انتقال، مشکلات زیست محیطی و… همچنین تعیین تکلیف انتقال پسابی که از زرین شهر خریداری شده است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده چراکه امروز مردم خشکاندن لاگون های کارخانه ذوب اهن را براساس وعده های مطرح شده یک حق مسلم می دانند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4247
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.