• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کلید راه اندازی شهرک حمل ونقل زرین شهر در دستان وزیر راه و شهرسازی

  • کد خبر : 4250
  • 18 دی 1399 - 6:23
کلید راه اندازی شهرک حمل ونقل زرین شهر در دستان وزیر راه و شهرسازی
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: براساس گزارشات ارائه شده زمینه انتقال بار کارخانه ذوب اهن به شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر وجود دارد اما متاسفانه مسئولان استان اراده ای بر انجام اینکار نداشته و چنین اعلام شده که وزیر راه و شهرسازی ذهنیت خوبی به این پروژه ندارد.

به گزارش نبض وطن، سوده باقری در نشست اعضاء شورای اسلامی زرین شهر با امام جمعه این شهر اظهار کرد: امروز سوالات زیادی در ذهن شهروندان زرین شهر در خصوص انتقال فاضلاب شهرهای نجف آباد، فلاورجان و فولادشهر به کارخانه ذوب اهن وجود دارد.
وی افزود: آنها معتقد هستند که براساس حقوق شهروندی حق دارند بدانند بر اساس طرح و ایده کدام ارگان پساب فاضلاب باید در لاگون هایی که در جوار شهر و محله سجاد است ذخیره سازی شود.
وی افزود: آیا سود انتقال این پساب فاضلاب برای شهروندان نسبت به ضرر آن بیشتر نیست؟ آیا با توجه به این که آب فاضلاب شامل انواع باکتری ها، ویروس ها و انگل ها است، باعث نخواهد شد بیماری های گوناگون نه فقط از طریق خاک بلکه به چاهای آب این منطقه نیز نفوذ پیدا کرده و باعث ضررهای غیر قابل جبران شود؟
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: آیا مسئولانی که پیگیر انتقال پساب بوده اند، تمام جوانب را در نظر گرفته اند و آیا در آینده با وزش باد بار دیگر بوی مشمئز کننده فاضلاب آرامش شهروندان را سلب نخواهد کرد؟
وی ادامه داد: شهروندان و نمایندگان آنان در پارلمان شهری براین مسئله واقف هستند که صنعت ذوب آهن برای تولید محصولات فولادی به آب نیاز دارد و این موضوع به هیچ عنوان قابل کتمان نبوده اما آیا ذخیره سازی پساب و ایجاد آلودگی زیست محیطی برای شهروندان زرین شهر خصوصا ساکنان محله سجاد قابل قبول است.
باقری با بیان اینکه کارخانه ذوب آهن چه تعهدی دارد که فاضلاب منتقل شده از شهرهای نجف آباد، فلاورجان و فولادشهر را در لاگون‌ها ذخیره سازی نکند، اضافه کرد: سال ها شهروندان زرین شهر از بوی مشمئز کننده پساب کارخانه ذوب آهن که در لاگون ها ذخیره شده بود در عذاب بودند و قطعا ذخیره پساب فاضلاب در این استخرها بار دیگر مشکلات بسیاری را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.
وی با انتقاد از نگاه وزیر راه و شهرسازی به راه اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، عنوان کرد: براساس گزارشات ارائه شده زمینه انتقال واعلام بار کارخانه ذوب آهن به شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر وجود دارد اما متاسفانه مسئولان استان اراده ای بر انجام اینکار نداشته و چنین اعلام شده که وزیر راه و شهرسازی ذهنیت خوبی به این پروژه ندارد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: این نوع نگرش در وزیر راه و شهرسازی که وزیر بومی منطقه نیز به شمار می آیند به پروژه ای که با هزینه شهرداری که از اموال شهروندان بوده اجرایی شده جای تعجب دارد و انتظار می رود تصمیات جهادی در خصوص بهره برداری از این پروژه استراتژیک اتخاذ شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4250

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.