• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

زرین شهر به دستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز دارد

  • کد خبر : 4319
  • 29 دی 1399 - 9:00
زرین شهر به دستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز دارد
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گفت: برخی آلایندگی ها که توسط صنایع در شهرستان لنجان تولید می شود عوارض کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را به همراه دارند که در گذر زمان بسیاری از عوارض بر روی عوامل زیست محیطی تاثیرگذار بوده و سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش نبض وطن، علی وحدتی در نشست بررسی وضعیت انتقال پساب نجف آباد، فلاورجان و فولادشهر به کارخانه ذوب اهن سلامت را از شاخصه های مهم در جامعه دانست و اظهار کرد: کارشناسان سلامت را محور توسعه می دانند و قطعا توسعه نباید بر روی سلامت تاثیر منفی بگذارد .

وی افزود: برخی آلایندگی ها که توسط صنایع در شهرستان لنجان تولید می شود عوارض کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را به همراه دارند که در گذر زمان بسیاری از عوارض بر روی عوامل زیست محیطی تاثیرگذار بوده و سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان تصریح کرد: آلودگی هوا تاثیرات بسیاری را برسلامت مردم دارد و گلایه ما ان بوده که شاخص آلودگی دورترین نقاط استان اصفهان در دسترس بوده اما علیرغم پیگیری هایی که طی سال های اخیر درخصوص نصب دستگاه شاخص آلایندگی در زرین شهر انجام شده همچنان بی نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه آلوده شدن آب های زیر زمینی یکی از آلایندگی هایی است که سلامت مردم را مورد تهدید قرار می دهد، گفت:

به دلیل حساسیت پروژه انتقال پساب فاضلاب شهرهای نجف اباد،فلاورجان و فولادشهر به ذوب اهن  باید در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مطرح و کار کارشناسی بر روی آن انجام گیرد.

وی عنوان کرد: تا زمانی که تصفیه خانه پساب فاضلاب در کارخانه ذوب آهن به مرحله بهره برداری نرسیده این کارخانه نباید اقدام به لوله گذاری کند و انتظار می رود اداره محیط زیست شهرستان لنجان نیز این موضوع را به صورت جدی دنبال کند چراکه شاخصه هایی که توسط کارشناسان علوم پزشکی مورد تجزیه تحلیل قرار می گیرد عوامل الاینده ای است که این اداره در اختیار ما قرار می دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان بیان کرد: طی ماه‌های گذشته گزارشاتی درخصوص لوله گذاری که در مسیر اصفهان زرین شهر در حال انجام است را دریافت کردیم که متاسفانه پس از استعلام، هیچ یک از دستگاه های شهرستان لنجان در جریان اجرای این پروژه نبودند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود مسئولان کارخانه ذوب آهن قبل از انجام پروژه هایی که با سلامت مردم شهرستان لنجان در ارتباط است جلسه ای را برگزار و طرح خود در شهرستان را مطرح کنند.

وحدتی متذکر شد: در شهرستان لنجان آلایندگی های بسیار زیادی وجود دارد و آمارها نشان دهنده برخی بیماری ها به دلیل وجود آلایندگی در این شهرستان است، اما بیمارستانی  که در شان مردم این شهرستان باشد وجود ندارد.

خاطرنشان کرد: نامه ای از سوی وزیر کشور به دست ما رسیده که در آن تاکید داشتند قسمتی از حق آلایندگی کارخانه ها به مناطقی که تحت تاثیر آلایندگی آنها قرار دارند پرداخت شود و امیدواریم این مهم در شهرستان لنجان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به مرحله اجرا برسد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.