• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
مدیر و موسس هیئت منتظران شهرستان لنجان؛

احداث زائرسرا و حسینیه بزرگ هیئت منتظران لنجان در کربلا

  • کد خبر : 4366
  • 30 دی 1399 - 17:33
احداث زائرسرا و حسینیه  بزرگ هیئت منتظران لنجان در کربلا
مدیر و موسس هیئت منتظران شهرستان لنجان از احداث زائرسرا و حسینیه بزرگ این هیئت در کربلا خبر داد.

به گزارش نبض وطن، مهدی محمدی هیئت منتظران شهرستان لنجان را در رده پنج هیئت‌های بزرگ مذهبی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: هیئت منتظران شهرستان لنجان در آستانه آغاز بیست و یکمین سالگرد فعالیت خود بعنوان یک نهاد مردمی، پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داد.
وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته هیئت منتظران در دهه فاطمیه، میزبان بزرگترین مراسم در کشور و حضور شخصیت های بین المللی داخلی و خارجی بود، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم روضه حضرت زهرا(س) با حضور سخنرانان و مداحان کشوری توسط هیئت منتظران جوانان این هیئت همت خود را در برگزاری رزمایش کمک مومنانه تحت عنوان نذر حضرت زهرا(ص) و شعار “هر خانه یک روضه” بکار بستند.
مدیر و موسس هیئت منتظران شهرستان لنجان تصریح کرد: توزیع ۱۲هزار بسته حمایتی در ایام فاطمیه در شامل معیشتی، بهداشتی و فرهنگی در شهرستان لنجان، به پاسداشت روضه خوانی ها با مشارکت مستقیم و غیرمستقیم بیش از یکهزار نفر،به مرحله اجرا رسید و این بسته ها بین ۴هزار خانواده نیازمند توزیع خواهد شد.
وی ارزش ریالی هر کدام از این بسته‌های معیشتی، بهداشتی و فرهنگی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال دانست و ادامه داد: این بسته ها شامل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، شکر، قند و حبوبات و دیگر مواد غذایی و بهداشتی و فرهنگی است که بین نیازمندان توزیع می شود.
محمدی اضافه کرد: بسته های فرهنگی حاوی کتاب “سبک زندگی فاطمی” است که در این زمینه نیز مسابقه هایی با هدف آشنایی فرزندان خانواده ها با سیره حضرت فاطمه و ائمه اطهار برگزار می شود.
وی با بیان اینکه کمک‌ها و بسته‌های حمایتی و معیشتی به صورت محله محور و با محوریت مساجد توزیع خواهد شد، یادآور شد: شناسایی افراد بی‌بضاعت و نیازمند از سه ماه گذشته توسط پیرغلامان و پیشکسوتان حاضر در شهرهای ۹ گانه و روستاهای شهرستان لنجان انجام شد و در ۱۳۷ مسجد این اقلام به دست نیازمندان شناسایی شده خواهد رسید.
مدیر و موسس هیئت منتظران شهرستان لنجان با اشاره به عملکرد این هیئت مذهبی، عنوان کرد: ازجمله هیئت منتظران شهرستان لنجان تعامل مذهبی با کشور عراق بوده که با پیگیری سفیر ایران در عراق، این هیئت بعنوان اولین هیئت مذهبی توانست توافقنامه ای را با عتبات عالیات در کشور عراق منعقد نماید.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری اولین کنگره بین المللی جبهه مقاومت با حضور ۶ کشور اسلامی و میهمانان داخلی و خارجی ازجمله شهیدابومهدی مهندس از دیگر برنامه های شاخص هیئت منتظران شهرستان لنجان به شمار می آید و امروز نیز به دنبال برقراری ارتباط با حزب الله لبنان هستیم.
محمدی با اشاره به ساخت زائرسرا و حسینیه بزرگ هیئت منتظران در شهر کربلا در آینده نزدیک، متذکر شد: بیش از چهار ماه است که با دفتر سیدحسن نصرالله در ارتباط هستیم تا با حزب الله لبنان بتوانیم به اجرا برنامه های فرهنگی و مذهبی بپردازیم همچنین ارتباط بسیار خوبی با حرم حضرت زینب(س) برقرار شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4366
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.