• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان؛

فرصتی تاریخی برای توسعه بیمارستان شهدای لنجان

  • کد خبر : 4372
  • 01 بهمن 1399 - 7:49
فرصتی تاریخی برای توسعه بیمارستان شهدای لنجان
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گفت: تجربه نشان می دهد چنانچه در حوزه احداث بیمارستان قدم برداشته شود اینگونه مراکز به دلیل اهمیت با سرعت رشد می کنند.

به گزارش نبض وطن، علی وحدتی با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ مباحث درمانی نیازهای متعدد و بیشتری را دارد، گفت: پیگیری های بسیاری برای ارتقاء بیمارستان شهدای لنجان انجام گرفته و با توجه به اینکه این بیمارستان در زمان روند افزایشی شیوع ویروس کرونا بخش قابل توجهی از ظرفیت خود را به این مهم اختصاص داده بود در کانون توجهات قرار دارد، از طرفی امروز همه توجهات به حوزه بهداشت و درمان معطوف بوده و برهمین اساس می توان به حمایت هرچه بیشتر مسئولان و خیرین امیدوارتر بود.
وی با بیان اینکه امروز فرصتی تاریخی برای توسعه بیمارستان شهدای لنجان وجود دارد، افزود: درخصوص تملک زمین مجاور بیمارستان شهدای لنجان قدم‌هایی برداشته اما متاسفانه به دلایل مختلف این مهم به نتیجه ختم نشد و امروز همچنان این زمین در تملک مسکن و شهرسازی قرار دارد و انتظار می رود با وحدت کلمه درخواست تملک این زمین از وزیر راه و شهرسازی برای احداث فضای جدید بیمارستانی انجام تا این زمین در اختیار بیمارستان شهدای لنجان قرار گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع ارتقاء و توسعه فضای بیمارستان شهدای لنجان جلسه ای با مدیرعامل کارخانه ذوب آهن برگزار شد و چنین اعلام کردند که سالانه این کارخانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداخت می‌کند و با توجه به اینکه اولویت با حوزه سلامت است باید قسمتی از این عوارض به این مهم اختصاص یابد.
وی ادامه داد: مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گرفته است تا پیگیری لازم در این خصوص انجام شود تا درصدی از عوارض آلایندگی کارخانه ذوب آهن به حوزه درمان شهرستان لنجان و توسعه بیمارستان شهدای لنجان اختصاص یابد.
وحدتی اضافه کرد: تجربه نشان می دهد چنانچه در حوزه احداث بیمارستان قدم برداشته شود اینگونه مراکز به دلیل اهمیت با سرعت رشد می کنند و گام نخست در این خصوص تملک زمین مجاور بیمارستان شهدای لنجان است تا بتوانیم با جذب اعتبارات و همچنین مشارکت خیرین بنای ساختمان جدید این بیمارستان را بگذاریم.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در وزارت بهداشت برای ارتقاء وضعیت بیمارستان شهدای لنجان، عنوان کرد: درخصوص تجهیزات و امکانات مورد نیاز بیمارستان شهدای لنجان جزء اولویت های ما قرار دارد و باید توجه داشت در حوزه شهرستان های لنجان، مبارکه و فلاورجان هیچگونه خدمات MRI به عنوان روش تشخیص به بیماران ارائه نمی شود واین درحالیست که بسیاری از روش های جدید تشخیص بیماری وابسته به تجهیزاتی است که باید در دسترس باشند و در تشخیص بیماری ها موثر است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته خیر نیک اندیش آقای عزتی که ساخت کلینیک تخصصی و… را در بیمارستان شهدای لنجان عهده دار شدند قبول کردند تا در حوزه خدمات MRI کمک هایی را داشته باشند و با توجه به زمان طلایی برای طی مراحل مختلف آن در وزارت بهداشت نیاز است تدابیر لازم در این خصوص با نگاهی جهادی اتخاذ شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4372
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.