• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین مطرح کرد:

لزوم پیوست آموزشی برای اقدامات در حوزه ایمنی/مهارت تاب‌آوری برای مقابله با بحران‌ها تقویت می‌شود

  • کد خبر : 43885
  • 08 آذر 1402 - 20:20
لزوم پیوست آموزشی برای اقدامات در حوزه ایمنی/مهارت تاب‌آوری برای مقابله با بحران‌ها تقویت می‌شود
شهردار چرمهین گفت: کاهش مخاطرات، مسائل زیرساختی، سازه‌ای، محیط زیستی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ابعاد و مؤلفه‌های پیشنهادی تاب‌آوری شهری هستند که امروز مورد توجه مدیریت شهری چرمهین قرار گرفته است تا شهر چرمهین در برابر بحران‌های احتمالی تاب‌آوری لازم را داشته باشد.

شهاب ثابت راسخ در حاشیه مانور زلزله در دبیرستان فرزانگان در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه دنیای امروز پر از رویدادهای غیرقابل پیش بینی و ناگوار است، اظهار کرد: تاب‌آوری شهرها در مواجهه با بحران‌ها و تهدیدهای مختلف همچون زلزله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر همین اساس باید در ابعاد مختلف آموزش‌های لازم را به اقشار مختلف ارائه کرد تا شهروندان بتوانند استقامت کافی را در مواجهه با مشکلات فرارو در همه زمان‌ها و مکان‌ها داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌ریزی صحیح، اقتصاد کارآمد، بازطراحی برنامه‌ریزی‌های حوزه شهری، آینده‌نگری، مدیریت واحد، رفع معضلات شهری و همچنین تحول در روش زندگی و فرهنگ شهروندان عوامل ریشه‌ای در راستای داشتن شهرهای تاب‌آور است.

شهردار چرمهین تصریح کرد: کاهش مخاطرات، مسائل زیرساختی، سازه‌ای، محیط زیستی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ابعاد و مؤلفه‌های پیشنهادی تاب‌آوری شهری هستند که امروز مورد توجه مدیریت شهری چرمهین قرار گرفته است تا شهر چرمهین در برابر بحران‌های احتمالی تاب‌آوری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: تقویت مهارت تاب‌آوری در برابر بحران‌های مختلف از جمله زلزله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مهمترین راه در تحقق این مهم افزایش این مهارت، آموزش و ارتقای توانایی‌های فردی و اجتماعی است.

ثابت راسخ اضافه کرد: امروز همزمان با روز زلزله و ایمنی مانور زلزله در مدارس شهر چرمهین، با حضور برخی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله بخشداری، شهرداری، آموزش و پرورش، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، جمعیت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، آب و فاضلاب، برق و گاز مخابرات، کلانتری و حوزه مقاومت بسیج برگزار شد و دانش آموزان آموزش‌هایی چون نحوه صحیح پناهگیری، خروج اضطراری از کلاس و امداد رسانی به مصدومان، اطفا حریق و… را فرا گرفته و در نهایت آنها را به نمایش گذاشتند.

وی اهتمام به مسئله آموزش، پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی را امری ضروری دانست و عنوان کرد: این مانور با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر چرمهین با بین اینکه برای داشتن شهری ایمن باید از سنین پایین، کودکان را با مباحث ایمنی آشنا کنیم، بیان کرد: اقدامات در حوزه‌های مختلف ایمنی، فصل مشترکی دارد که این فصل مشترک آگاهی‌سازی و آموزش است و با توجه به اینکه در سنین پایین بسیاری از رفتار و عادت‌ها در کودک نهادینه می‌شود و تا بزرگسالی این رفتار به همراهشان خواهد بود برنامه‌ریزی لازم جهت نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در کودکان و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در دستور کار آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری چرمهین قرار دارد تا شهروندان در تمام لحظات طعم خوب ایمنی را بچشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری دوره‌های مختلف آموزش ایمنی و ریل‌گذاری صحیح در حوزه‌های مختلف، شاهد افزایش فرهنگ ایمنی و در نهایت ایجاد تعلق خاطر به شهر زیبای چرمهین در میان شهروندان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=43885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.