• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار باغبادران:

ورزش فرصتی طلایی و تریبونی برای نشان‌دادن هویت ملی است

  • کد خبر : 44003
  • 09 آذر 1402 - 19:45
ورزش فرصتی طلایی و تریبونی برای نشان‌دادن هویت ملی است
شهردار باغبادران گفت: صدور پیام‌های مختلف از سوی مقام معظم رهبری بعد از موفقیت‌های ورزشکاران و یا دیدار با مدال‌آوران مسابقاتی چون المپیک و پاراالمپیک نشان از اهمیت ورزش دارد و باید توجه داشت ورزش در کنار دستاوردهای مختلفی چون سلامتی، نشاط و … امروز به تریبونی برای بیان و معرفی هویت، و شخصیت ملت‌ها مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله امینی با غبادرانی امروز پنجشنبه _ نهم آذر ماه_ در آئین افتتاحیه مسابقات قهرمانی فوتسال نواحی مقاومت بسیج سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، باغبادران را شهر نخستین‌ها دانست و اظهار کرد: باغبادران در کنار قدمت و سابقه درخشان چندین هزارساله سکونت یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان اصفهان بوده که در کنار طبیعت بکر و چشم اندازهای چشم نواز خود شهروندانی پیشتاز، پیشگام و با بصیرت داشته است.

وی افزود: شهروندان باغبادران در عرصه‌های مختلف علمی، فقهی، فرهنگی، مبارزات انقلابی و… شخصیت‌های بزرگی را تقدیم به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند که نام هر یک از آنها سند افتخاری برای این شهر است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: شهر باغبادران در حوزه ایثار و شهادت نیز سرآمد بوده و مردم این شهر ۷۲ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و یکی از افتخارات ما آن است که در شهری زندگی می‌کنیم که زادگاه اولین شهید دفاع مقدس، اولین شهید فرهنگی، اولین شهید خلبان، اولین شهید مدافع حرم و اولین شهید مدافع سلامت شهرستان لنجان است.

وی با بیان اینکه ورزش سلامت و نشاط جامعه را تضمین می‌کند، گفت: ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامت، جسم و روح در زندگی افراد، نقشی اساسی و بنیادی ایفا می‌کند بر همین اساس به عنوان یکی از معیارهای توسعه شناخته می‌شود.

امینی ادامه داد: نشاط در بررسی شاخصه‌های توسعه یکی از مؤلفه‌های اثرگذار و مهم به‌شمار می‌آید و بسیاری از کارشناسان نشاط را موتور محرک توسعه دانسته‌اند و امروزه ورزش نه فقط رویدادی تفریحی و تخصصی، بلکه حوزه‌ای است که با بخش‌های توسعه زا در جامعه آمیخته شده است.

وی اضافه کرد: ورزش امروزه به عنوان یک مقوله‌ی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در بین جوامع بشری مطرح است که هم در بعد همگانی و هم در بعد قهرمانی یکی از مقوله‌هایی است که هم اکنون در سطح کشور برای همه ارزش آن مشخص شده و با توجه به اینکه ورزش در بین قشر جوان ایران جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده باید به توسعه آن توجه ویژه‌ای داشت.

شهردار باغبادران عنوان کرد: تفکر بسیج نیز نیازمند توسعه بوده و این توسعه در گرو ایجاد نشاط است، و یکی از دستاوردهای مهم ورزش تحقق این مهم بوده بنابراین باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی بیان کرد: هزینه در ورزش هزینه تشریفاتی نبوده بلکه سرمایه‌گذاری است از این رو مقام معظم رهبری فرمودند: هزینه در ورزش اسراف نیست بلکه سرمایه گذاری است از سوی دیگر ایشان فرمودند: میدان ورزش، میدان ترس و بیم و ملاحظه نیست، میدان شجاعت و اقدام و پیش رفتن است، و این پیشرفت در کنار مردانگی و گذشت به دست می‌آید.

امینی با اشاره به تأثیر عمیق ورزش بر شکل‌گیری و ارتقای «هویت ملی»، خاطرنشان کرد: صدور پیام‌های مختلف از سوی مقام معظم رهبری بعد از موفقیت‌های ورزشکاران و یا دیدار با مدال‌آوران مسابقاتی چون المپیک و پاراالمپیک نشان از اهمیت ورزش دارد و باید توجه داشت ورزش در کنار دستاوردهای مختلفی چون سلامتی، نشاط و … امروز به تریبونی برای بیان و معرفی هویت، و شخصیت ملت‌ها مبدل شده است.

وی متذکر شد: ورزشکاری که با حجاب کامل در عرصه ورزش حضور یافته تریبون حجاب بوده و یا بانویی که با طفل شیرخوار خود در عرصه ورزش بین المللی حضور پیدا می‌کند پاسدار و مدافع حریم خانواده است و تک تک این مباحث را می‌توان از دستاوردهای ورزش دانست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=44003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.