• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
احمدیان مطرح کرد:

مهم‌ترین مسیر توسعه شهری مشارکت شهروندان در مدیریت شهر است

  • کد خبر : 4449
  • 07 بهمن 1399 - 8:06
مهم‌ترین مسیر توسعه شهری مشارکت شهروندان در مدیریت شهر است
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: به هر عددی که برای بودجه سال آینده برسیم، نباید فشار مضاعفی بر شهروندان تحمیل شود بلکه باید با شناسایی ظرفیت‌های جدید درآمدی شهر، در جهت توسعه خطه طلایی ایران گام برمی‌داریم.

به گزارش نبض وطن، احمد احمدیان در مراسم تقدیم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر به شورای اسلامی شهر اظهار کرد: در تدوین لایحه بودجه شهرداری باید شفافیت، رعایت قوانین بالادستی، تأمین درآمد پایدار، استفاده از نظرات متخصصان و ذی‌نفعان، توزیع عادلانه خدمات به شهروندان و … بر اساس واقعیت‌های شهر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: لایحه اولین بودجه قرن جدید توسط شهرداری زرین شهر به شورای اسلامی تقدیم شد و امید داریم با برنامه‌هایی که در بودجه دیده شده خطه طلایی ایران مسیر توسعه خود را ادامه دهد.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه بودجه شهرداری یک سند مهم است و باید در آن به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر توجه گردد، افزود: شورای شهر لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر را با توجه به شرایط اقتصادی، وضعیت محلی و منطقه‌ای شهر مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد داد و در این مسیر باید تمام نارسایی‌ها، نیازها و الویت‌های شهر احصاء و بر اساس آن نسبت به تأمین منابع مالی برای سال آینده پیش بینی‌های لازم را اعمال نمایند.
وی بودجه را ابزاری برای اجرای برنامه ها و سیاست های کلان شهر دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش تورم لجام گسیخته و کاهش ارزش پول، بودجه شهرداری زرین شهر قطعا انقباضی است اما باید به شهروندان این اطمینان را بدهیم که تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری وقفه ای در اجرای پروژه های عمرانی و اداره قابل قبول شهر نخواهیم داشت.
احمدیان با بیان اینکه شهرداری زرین شهر از تعریف پروژه جدید در بودجه سال آینده خودداری کرده است، گفت: براساس گزارشات ارائه شده پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌ها و پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر قرار گرفته و برای هریک از برنامه ها ردیف بودجه مشخصی درنظرگرفته شده است.
وی با بیان اینکه تمامی اعضای شورای شهر زرین شهر بر توزیع متوازن بودجه مدیریت شهری تاکید دارند، اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده شهرداری زرین شهر در ۱۰ ماه گذشته توانسته است ۱۰۰ درصد بودجه پیش بینی شده برای سال جاری را محقق کند و قطعا تحقق بودجه ۶۶۰ میلیارد ریالی برای سال آینده دور از دسترس نخواهد بود از طرفی انتظار می رود با پرداخت دیون شهرداری در پایان این دوره مدیریتی بدهکارتر از قبل نباشد.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: بخش عمده درآمدهای شهر متکی بر ساخت‌وساز بوده و میزان درآمد شهرداری در این حوزه بر تحقق بودجه تأثیر بالایی دارد و برهمین اساس نیاز است با اشراف بر تمام ابعاد تدوین و تحقق بودجه به عدد نهایی دست یابیم.
وی مهم‌ترین مسیر توسعه شهری را مشارکت شهروندان در مدیریت شهر دانست و خاطرنشان کرد: به هر عددی که برای بودجه سال آینده برسیم، نباید فشار مضاعفی بر شهروندان تحمیل شود بلکه باید با شناسایی ظرفیت‌های جدید درآمدی شهر، در جهت توسعه خطه طلایی ایران گام برمی‌داریم.
وی با بیان اینکه باید بتوانیم منابع محدود در شهر را مدیریت کنیم، متذکر شد: مباحث بودجه و تعرفه سال ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر باید از سوی روابط‌عمومی شهرداری، در دسترس تمامی شهروندان قرار گیرد تا از شرایط مطلع شوند و مطالبه‌گری کنند.
احمدیان یادآور شد: یکی از اقداماتی که باید به‌صورت جدی و هدفمند به آن رسیدگی شود، بحث تعیین تعرفه عوارض محلی برای سال ۱۴۰۰ است.
وی تاکید کرد: ازآنجایی‌که بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی باید اقداماتی صورت بگیرد و در نیمه نخست بهمن‌ماه منتشر شود، موضوع لایحه تعرفه عوارض به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد .

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4449
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.