• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

مناسب ‌سازی شهری بهترین هدیه به معلولان/ایجاد امکانات رفاهی جایگزین نگاه پُر ترحم به معلولان شده است

  • کد خبر : 44527
  • 13 آذر 1402 - 10:00
مناسب ‌سازی شهری بهترین هدیه به معلولان/ایجاد امکانات رفاهی جایگزین نگاه پُر ترحم به معلولان شده است
شهردار زرین شهر گفت: یکی از بدیهی‌ترین حقوق معلولان که منطبق بر حقوق شهروندی بوده و باید بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان انجام شود، مناسب سازی معابر شهری است، و مدیریت شهری زرین شهر تلاش کرده با اجرای پروژه‌های مختلف حس استقلال و وابسته نبودن به دیگری در بین این قشر تقویت شود.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه برقراری عدالت اجتماعی در شهرها به معنی، دسترس‌پذیر بودن خدمات شهری برای تمامی شهروندان است، اظهار کرد: معلولان از جمله اقشاری هستند که بواسطه شرایط فیزیکی که با آن رو به رو هستند نیازمند همکاری و همراهی مسئولان در حوزه‌های مختلف از جمله مناسب سازی فضای شهری برای تردد و تأمین نیازهای روزانه خود هستند.

وی افزود: یکی از بدیهی‌ترین حقوق معلولان که منطبق بر حقوق شهروندی بوده و باید بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان انجام شود، مناسب سازی معابر شهری است، و مدیریت شهری زرین شهر تلاش کرده با اجرای پروژه‌های مختلف حس استقلال و وابسته نبودن به دیگری در بین این قشر تقویت شود.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه امروز مناسب‌سازی و ایجاد امکانات رفاهی جایگزین نگاه پُر ترحم به معلولان شده است، تصریح کرد: تحقق مطالباتی چون اشتغال، کاهش نابرابری اجتماعی – فرهنگی از عهده مدیریت شهری خارج است اما مناسب سازی معابر شهر و الزام ساختمان‌های مسکونی، تجاری، فرهنگی، اداری و ورزشی در حال ساخت به نیازهای این قشر از جامعه کمترین کاری است که شورای شهر و شهرداری می‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: شهرداری زرین شهر در بحث مناسب‌سازی وارد میدان عمل شده و اقداماتی ازجمله تهیه و نصب موزائیک‌های هشداردهنده، رمپ، آسانسور، نرده‌ها، سرویس‌های بهداشتی استاندارد در سطح شهر، خدمات حمل‌ونقل عمومی و حتی مسائل مرتبط با دسترس‌پذیری کودکان نیز مورد توجه قرارگرفته است.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: اجرای پل‌های مخصوص عبور ویلچر بر روی آبروهای عرضی در محلات دارای معلول، مناسب سازی ساختمان شهرداری جهت دسترسی مناسب ویژه معلولین با اجرای: رمپ ورودی، آسانسور، سرویس‌های بهداشتی استاندارد و… از جمله اقدامات صورت گرفته به‌شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: اجرای سرویس‌های بهداشتی استاندارد و رمپ دسترسی سرویس‌های بهداشتی پارک ساحلی، اجرا و جانمایی محل‌های ویژه دسترسی معلولان در پارک ساحلی، اجرای محل عبور ویلچر در رفوژ وسط بلوارهای شهر، اجرای گاردهای ویژه ویلچر در پیاده رو جنب شهرداری، اجرای دسترسی‌های ویژه ویلچر در بلوار باهنر و… نیز با هدف تحقق حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت به مرحله اجرا رسیده است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم مناسب‌سازی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و نظارت مستقیم مهندسان ناظر این حساسیت را ایجاد کند تا ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=44527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.